سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست احداث نیروگاه‌های خورشیدی ویژه صنایع کشور در مشهد برگزار شد

نخستین نشست کشوری هم‌اندیشی و هم‌افزایی در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی ویژه مشترکین صنعتی در کشور به میزبانی شرکت توزیع برق خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

در نشستی که روز شنبه در محل شرکت توزیع برق خراسان رضوی برگزار شد، دبیران هیاتهای اندیشه ورز و کارآفرین دادگستری، پیمانکاران اجرای نیروگاه های خورشیدی در کشور، مدیران و نمایندگان صنایع بزرگ و مسوولان قضایی، مدیرعامل و معاونان شرکت توزیع برق استان حضور داشتند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در این نشست با تشریح مصوبه های وزارت نیرو در خصوص احداث نیروگاه های تجدیدپذیر بویژه نیروگاه خورشیدی بیان کرد: ۱۱ واحد صنعتی در خراسان رضوی تاکنون نیروگاه خورشیدی صنعتی به صورت قرارداد خرید تضمینی نصب کرده اند.

علیرضا خدابنده افزود: در راستای تاکید وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت توانیر، مساعدت های لازم در فرآیندهای احداث نیروگاه های خورشیدی ویژه صنایع به استناد ماده ۱۶ قانون جهش شرکتهای دانش‌بنیان انجام خواهد شد.

در ادامه این نشست، تعدادی از پیمانکاران احداث نیروگاه های خورشیدی در کشور به بیان نقطه نظرات تخصصی و آموزشی خود در این حوزه پرداختند. همچنین تعدادی از مدیران صنایع درخواست های خود پیرامون نرخ های برق، جریمه ها و مدیریت بار را مطرح کردند.

مشترکان صنعتی دارای مصرف بالای یک مگاوات از سال ۱۴۰۲ می بایست سالانه یک تا پنج درصد انرژی مصرفی خود را از محل انرژی‌های تجدید پذیر به مدت پنج سال تامین کنند.

طبق ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان (مصوب ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ مجلس شورای اسلامی) در راستای توسعه صنایع دانش بنیان مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر و توسعه بازار برای این صنایع و تولید برق پاک در محل مصرف، صنایع با قدرت مصرف بیشتر از یک مگاوات موظف هستند، معادل یک درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین نمایند و این میزان در پایان سال پنجم حداقل به پنج درصد برسد. در غیر این صورت وزارت نیرو موظف است درصد ذکر شده از برق مصرفی این صنایع را با تعرفه برق تجدیدپذیر محاسبه نموده و از صنایع أخذ نماید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.