سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخطار ایمنی برای ۳۷۰ استخر ذخیره آب در نیشابور صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: بیش از ۳۷۰ استخر ذخیره آب کشاورزی از این اداره مجوز فعالیت دارند که برای همه آنها اخطاریه رعایت نکات ایمنی صادر شده است.

علی مبارکی گفت: این تعداد ذخیره گاه آب کشاورزی شامل استخرهای ساخته شده با پوشش های «ژئو ممبران»، استخر بتنی و سایر استخرهای کشاورزی در شهرستان نیشابور هستند.

وی بیان کرد: به صورت کتبی همه اقدامات ایمنی شامل فنس کشی، انداختن طناب در استخر و نصب تابلو شنا ممنوع در استخر برای حفظ ایمنی ساکنان اطراف این منابع آبی به مالکان ارسال شده و از مالکان نیز در خصوص رعایت نکات و ضوابط ایمنی در استخر تعهد نامه گرفته می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: از آنجا که به صورت قانونی آتش نشانی در صدور مجوزها نقش ندارد، لذا تاییدیه آتش نشانی برای حفظ نکات ایمنی در این استخرها لحاظ نمی شود و مالکان ملزم به دریافت تاییدیه از آتش نشانی نیستند.

وی ادامه داد: مجوزهای ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی بر اساس منابع آبی معرفی شده، زمین کشاورزی سنددار و تاییدیه آب منطقه ای برای تامین آب استخر صادر می شود.

مبارکی اظهار کرد: اما تعداد زیادی از مالکان باغ ها و اماکن شامل باغ های میوه و باغ های شخصی در نیشابور به‌ ویژه در حاشیه رودخانه های "بوژان رود، میرآباد و عیش آباد" که نتوانسته اند تاییدیه برای دریافت حقابه از رودخانه های ذکر شده از آب منطقه ای بگیرند، به صورت بدون مجوز اقدام به ساخت استخر کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: آمار درستی از تعداد استخرهای ذخیره آب فاقد مجوز در این شهرستان موجود نیست، در صورت مشاهده این استخرها مطابق قانون با آنها برخورد می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.