سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ردپای دولت‌های آمریکا در نقض حقوق بشر داخلی و خارجی

پژوهشگر حوزه تروریسم و حقوق بشر گفت که حضور آمریکا در نقض حقوق بشر و دخالت‌های سیستماتیک در کشور‌های دیگر مشهود است.

نگاهی به مواضع و عملکرد آمریکا در حوزه حقوق بشـر در ابعاد داخلی و خارجی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها خـود یکی از مهم‌ترین ناقضان حقوق بشر در سـطح جهـان بوده‌اند. 

مطالعه‌های انجام شده گویای این واقعیت است که این کشور همانند سال‌های گذشته، همچنان در سطوح مختلف به نقض حقوق اساسی و اولیه بشری پرداخته است. 

آمریکا خود ناقض حقوق بشر است 
در همین رابطه سعید حقیقی، پژوهشگر حوزه تروریسم و حقوق بشر در گفتگو با میزان می‌گوید: آمریکا ناقض‌ترین کشور و دولتی است که نقض‌های آن در حوزه حقوق بشر کاملا مشهود است. 

حقیقی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چند سال قبل فرمودند که آمریکایی‌ها و نظام استکبار به سردمداری آمریکا اجازه ورود و حق ورود به حوزه حقوق بشر را ندارند، زیرا آنها خود اصلی‌ترین دولت ناقض حقوق بشر هستند، اظهار کرد: ایشان همچنین اشاره کردند که اگر بخواهیم بشماریم بیش از ۱۰۰ سند وجود دارد که آبروی آمریکا به دلیل نقض‌های حقوق بشری که داشته در ایران و منطقه برده خواهد شد.

نقش آمریکا در نقض حقوق بشر در ایران 
وی در بخشی دیگر با بیان اینکه نقض حقوق بشر و دخالت‌های سیستماتیک آمریکایی‌ها در خود ایران، از کودتای ۲۸ مرداد تا ایام اغتشاش‌هایی که بعضا در کشور رخ داد، کاملا مشهود است، اضافه کرد: در همه این اعتشاش‌ها و ناآرامی‌ها که به داخل یک کشور مربوط است، حضور و نقش غیرمستقیم و یا مستقیم آمریکایی‌ها و نظام سلطه دیده می‌شد؛ همچنین در سایر کشور‌های منطقه، کشور‌های عربی، کشور‌های آسیایی هم می‌توان رد پای این دخالت‌ها را دید.

کارشناس حقوق بشر با بیان اینکه دولت آمریکا در کشور خود نیز نقض حقوق بشر را مرتکب می‌شود، عنوان کرد: نقض حقوق بومیان در آمریکا یکی از شاخص‌ترین و مشهودترین نمونه‌هاست که آمریکایی‌ها نمی‌توانند از آن فرار کنند؛ همچنین حقوق زنان در آمریکا و حقوق دانشجویان در آمریکا مواردی هستند که باید به آنها بیشتر پرداخته شود.

آمریکا از شعار حقوق بشری نفع می‌برد
پژوهشگر حوزه حقوق بشر همچنین در مورد ادعای آمریکایی‌ها در دفاع از حقوق بشر، گفت: نظام‌های استکباری غالبا در حوزه شعاری و رسانه‌ای از این شعار‌های حقوق بشری که می‌توانند از آن به نفع خود استفاده کنند، مانند حفاظت و صیانت از حقوق زنان، جوانان، کودکان بهره می‌برند؛ خود آمریکایی‌ها در عمل ناقض حقوق بشر هستند و شواهد آن موجود است.

به گفته حقیقی، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا خود ناقض حقوق بشر است؛ مانند موضوع جنگ غزه که اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد که از رژیم اشغال‌گر اسرائیل حمایت می‌کند؛ این همه زن و کودک در نوار غزه به شهادت رسیدند و بسیاری از خانه‌های خود آواره شدند؛ حال باید پرسید که آمریکا در کجای دفاع از حقوق بشر قرار دارد؟

پژوهشگر حوزه تروریسم و حقوق بشر در پایان با بیان اینکه دولت آمریکا بیشترین ضرر و زیان اجتماعی را به زنان در کشورش وارد کرده است، گفت: زندانیان زن که در زندان‌های مختلف آمریکا محبوس هستند، گواه این موضوع هستند.

منبع: میزان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۱ ۳۰ تير ۱۴۰۳
سیاسیون آمریکایی واروپایی واربابشان صهیونیسم یهودی که ناقض تمامی حقوق بین الملل میباشند وبا کمال پرروگری برسازمان ملل حکمرانی ودیکتاتوری میکنند باید محاکمه وحق هیچ گونه اظهار نظر برای کشورها نداشته باشند وباید حق وتورا از آنها گرفت