سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران

فصل پنجم مستند «بزرگراه همت» با روایتی از طلبه جهادی شنبه این هفته حوالی ساعت ۳۰: ۲۱ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

«بزرگراه همت» که نام مستندی سریالی است و به معرفی کنشگران عرصه اجتماعی و فرهنگی در سراسر کشور می‌پردازد، در جدیدترین قسمت خود با روایتی از «امام محله» در این قسمت سوژه مستند یک طلبه‌ای با اصالت همدانی است که از قم برای تبلیغ به این شهر می‌رود و با وضعیت اسفناک فرهنگی این شهر و فقدان یک پایگاه اجتماعی، مدرسه، مسجد مواجه می‌شود.

فصل پنجم مستند «بزرگراه همت» با روایتی از طلبه جهادی شنبه این هفته حوالی ساعت ۳۰: ۲۱ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مجموعه مستند «بزرگ راه همت» می‌کوشد تا راوی قصه‌های نابِ مجاهدانِ فرهنگ و دستاورد‌های ارزشمند آنها باشد. تاکنون چهار فصل این مستند ساخته شده است و امروز از فصل پنجم مستند رونمایی شده است.

قسمت چهارم مجموعه مستند «بزرگراه همت» با عنوان «امام محله» و با محوریت محرومیت زدایی در شهر محروم بندر امام خمینی (ره) که در قلب اقتصادی ایران است، اما به شدت محروم است. 

در این قسمت سوژه مستند یک طلبه‌ای با اصالت همدانی است که از قم برای تبلیغ به این شهر می‌رود و با وضعیت اسفناک فرهنگی این شهر و فقدان یک پایگاه اجتماعی، مدرسه، مسجد مواجه می‌شود. این طلبه در این شهر استقرار پیدا می‌کند و به مرور زیرساخت‌های محله را آماده و محرومیت زدایی می‌کند و با ظرفیت مردمی، این محله را آباد کرده‌اند.

راوی این فصل مجموعه مستند بزرگ راه همت سید صادق تربتیان است که به شهر‌های مختلف ایران سفر می‌کند تا قصه‌های ناب مجاهدان فرهنگی را روایت کند. این مجموعه یکی از تولیدات گروه مستند شبکه افق با مدیریت اباذر صالحیان است.

این مجموعه مستند روایی شنبه هر هفته حوالی ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از قاب شبکه افق سیما روی آنتن می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.