سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش‌سوزی در قایق مهاجران هائیتی جان ۴۰ تن را گرفت

دفتر «سازمان بین‌المللی مهاجرت» (IOM) در هائیتی اعلام کرد که قایق حامل مهاجران این کشور دچار آتش‌سوزی شد و دستکم ۴۰ تن از آنها جان خود را از دست دادند.

به گزارش رویترز، این سازمان جمعه شب در بیانیه‌ای گفت که این قایق حامل بیش از ۸۰ نفر بود و از بندر «فورت سن میشل» در شمال هائیتی عازم «جزایر ترکس و کایکوس» در دریای کارائیب بود که چهارشنبه دچار آتش‌سوزی شد.

بر اساس این بیانیه، ۴۱ نفر از مهاجران نجات یافتند و ۱۱ تن از آنها به بیمارستان منتقل شدند.

«ژان آنری پتی» از مقام‌های اداره حفاظت مدنی در شمال هائیتی به روزنامه میامی هرالد گفت، سرنشینان قایق برای روشن کردن شمع از کبریت استفاده کردند که موجب آتش‌سوزی در بشکه‌های حامل بنزین و انفجار شد.

«گرگور گودستاین» رئیس دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت در هائیتی در بیانیه‌ای گفت: این حادثه مرگبار خطراتی را نشان می‌دهد که پیش روی زنان، کودکان و مردانی است که از مسیر‌های غیرمعمول مهاجرت می‌کنند.

وی تاکید کرد که خشونت‌های باند‌های تبهکار در هائیتی باعث شده است که در ماه‌های گذشته شمار زیادی از مردم برای فرار از این کشور به «اقدامات خطرناک متوسل شوند.»

این در حالی است که صد‌ها پلیس کنیا در چارچوب ماموریت سازمان ملل برای کمک به بازگشت آرامش به این کشور در آمریکای لاتین رفته‌اند.خشونت‌های هائیتی باعث بروز بحران انسانی در این کشور شده و حدود ۶۰۰ هزار نفر را آواره و پنج میلیون نفر را نیز دچار ناامنی شدید غذایی کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.