سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواداران دیگر بیرانوند را نخواستند؛

منافی: پرسپولیس نیاز به بازیکنانی در حد جداشده‌ها دارد

مربی سابق پرسپولیس درباره وضعیت سرخپوشان در نقل و انتقالات توضیحاتی را بیان کرد.

جواد منافی مربی سابق  تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد سرخپوشان در نقل و انتقالات اظهار کرد: به نظرم هواداران حق دارند که نگران باشند چرا که پرسپولیس هنوز در چند پست نتوانسته بازیکن بگیرد. به هر حال پرسپولیس تیم قهرمان است و نباید به همین راحتی بازیکنان تاثیرگذارش را از دست بدهد. همه تیم‌های رقیب ما شامل استقلال، تراکتور و سپاهان دارند بازیکنان تاثیرگذار و خوب می‌گیرند، اما من نمی‌دانم چرا ما به راحتی بازیکن از دست می‌دهیم و از آن طرف هم نتوانستیم جایگزین‌های خوبی برای جدا شده‌ها جذب کنیم.

او افزود: سرمربی جدید پرسپولیس هم شناخت کافی از لیگ، بازیکنان و فوتبال ایران  ندارد و این مسئله را سخت می‌کند. ما باید ۶، ۷ هفته باید صبر کنیم تا گاریدو بتواند تفکراتش را در پرسپولیس جا بیندازد و بازیکنان و لیگ ایران را بشناسد. به نظرم امسال کار پرسپولیس سخت است به خاطر همین نگرانی هواداران طبیعی است.

منافی تصریح کرد: قبل از پایان لیگ زمزمه‌هایی شنیده می‌شد که برخی از بازیکنان می‌خواهند از پرسپولیس جدا شوند. به هر حال هیئت مدیره و مدیرعامل پرسپولیس چند ماه قبل از پایان لیگ دست به کار نشدند تا قرارداد‌های بازیکنان را تمدید کنند. هر سال این مشکلات به وجود می‌آید و مدیرعامل باشگاه دیگر باتجربه شده است. همه افرادی که در کنار درویش هستند همانند بادامکی و پیروانی باتجربه هستند و در فوتبال حضور داشتند و باید در مورد قرارداد‌ها دقت می‌کردند. به نظرم باید زودتر اقدام می‌کردند و ۶ ماه قبل باید قرارداد بازیکنانی که در انتهای فصل به پایان می‌رسید را تمدید می‌کردند. مسئولان پرسپولیس منتظر ماندند تا مسابقات لیگ تمام شود و مسلما باشگاه‌های دیگر به دنبال بازیکنان خوب هستند و با پول‌های زیاد می‌آیند و بازیکنان را وسوسه می‌کنند و سال‌های قبل هم به این صورت بوده است و امسال هم این اتفاق افتاد. ما مشکل بزرگی در خط دروازه و دفاع خود داریم، چون دفاع چپ و راست ما رفتند.

مربی سابق پرسپولیس گفت: من شنیدم که عبدالکریم حسن با یک تیم قطری بسته است و او هم از پرسپولیس می‌رود. همچنین هنوز قرارداد گولسیانی را تمدید نکردند و این نگرانی وجود دارد. به هر حال چند بازیکن خوب که مدنظر باشگاه پرسپولیس بود جذب تیم‌های سپاهان، استقلال و تراکتور شدند و به طور حتم امسال کار سرخپوشان سخت می‌شود.

او درباره جدایی بیرانوند از پرسپولیس گفت: به هر حال پرسپولیس از یک طرف با جدایی بیرانوند لطمه خورد و از طرف دیگر او با احساسات هواداران بازی کرد و دومین بار بود که این کار را می‌کرد. در هر صورت خیلی از بازیکنان بزرگ به پرسپولیس آمدند و رفتند، اما پرسپولیس سرجایش باقی مانده و به راهش ادامه داده است. بیرانوند سال پیش هم قراردادش را یک طرفه با پرسپولیس فسخ کرد و هواداران را دلواپس کرد و امسال هم همین کار را تکرار کرد. به نظرم خیلی جالب نبود که بیرانوند حرف‌هایی بزند، اما بعد از آن بیاید و قراردادش را فسخ کند. من فکر می‌کنم بیرانوند خیلی می‌توانست به پرسپولیس کمک کند، اما با توجه به اینکه او با احساسات هواداران بازی کرد به خاطر همین طرفداران او را دیگر نخواستند و به تراکتور رفت.

منافی درباره اینکه گاریدو می‌تواند در پرسپولیس موفق باشد، گفت: به نظرم باید به این مربی زمان بدهیم تا تفکرات خود را در تیم پرسپولیس پیاده کند و او ۷، ۸ هفته زمان می‌خواهد تا شرایط تیم را بشناسد واز بازیکنان شناخت پیدا می‌کند. از همین حالا نمی‌توانیم بگوییم که او یک مربی خوب یا بد است. به هر حال گاریدو کار سختی دارد و باید به او زمان بدهند تا بتواند به پرسپولیس کمک کند.

مربی سابق پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان در چه پست‌هایی نیاز به بازیکن دارند، بیان کرد: به نظرم همان طور که بازیکن خوب از دست دادیم باید بازیکن باکیفیت و خوب هم بگیریم وگرنه اگر بازیکن معمولی بگیرند به درد پرسپولیس نمی‌خورد. در دروازه، دفاع چپ و راست، دفاع میانی، هافبک دفاعی، هافبک نفوذی، وینگر چپ و راست و خط حمله،  بازیکن می‌خواهیم. به نظرم سعید صادقی هم خیلی به درد پرسپولیس می‌خورد و باید حفظش کنند. من فکر می‌کنم باید در هر پستی بازیکن تاثیرگذار بگیریم.

او درباره اینکه بازیکنان جذب شده را چطور می‌بیند، گفت:  ما بازیکنان خارجی را نمی‌شناسیم و فقط سرمربی پرسپولیس به خاطر اینکه با چند بازیکن مراکشی کار کرده شناخت از این بازیکنان دارد. علیپور به درد پرسپولیس می‌خورد. به هر حال پرسپولیس باید بازیکنانی در حد نفرات از دست داده بگیرد.

منافی درباره اینکه پیشنهادات نجومی در فصل نقل و انتقالات را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: در سال‌های قبل هم به این صورت بوده است و بازیکنان تاثیرگذار را تیم‌هایی که همه می‌دانند چه تیم‌هایی هستند با پول‌های زیاد گرفتند. برخی از تیم‌ها پارسال در خط حمله خود ۶، ۷ فوروارد خوب داشتند و امسال هم همین کار را دارند انجام می‌دهند.

مربی سابق پرسپولیس درباره اینکه قانون سقف بودجه را چطور می‌بیند، گفت: مطمئن باشید بازیکنانی که رفتند با پول‌های زیاد به تیم‌های دیگر پیوستند و همه هم می‌دانند و در جریان هستند، اما سقف قرارداد فقط برای پرسپولیس است. مطمئنا بازیکنان خوب باکیفیت با پول‌های کم به پرسپولیس نمی‌آیند و ما چند بازیکن خوب و باکیفیت را از دست دادیم و نمی‌دانم جای این بازیکنان را چه نفراتی باید پر کنند تا سال بعد هم مدعی قهرمانی باشیم.

او درباره اینکه رفتن رامین رضاییان به استقلال را چطور می‌بیند، بیان کرد: خیلی از بازیکنان از پرسپولیس به استقلال رفتند و برگشتند و در هر صورت این اتفاقات می‌افتد. من فکر می‌کنم رضاییان تصمیمش را خیلی وقت پیش گرفته بود تا به استقلال برود و گفته بود که از پرسپولیس کسی منتظرم نبوده و تماسی نگرفته است. او در یک برنامه تلویزیونی هم گفته بود که دنبال چالش و تجربه جدیدی هست. رضاییان کار خیلی سختی دارد و بازیکنانی که از پرسپولیس به استقلال می‌روند تبعاتش را می‌دانند. هواداران با این طور بازیکنان که به تیم رقیب می‌روند دل خوشی ندارند و دوست ندارند چنین اتفاقی بیفتد و اکنون چنین اتفاقی رخ داد ورضاییان  انتخابش را کرده است و نمی‌شود کار دیگری کرد.

خبرنگار: مریم طایفه 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.