سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف گور دسته‌جمعی با بیش از هزار قربانی داعش در شمال عراق

در شهر تلعفر عراق که پیش‌تر تحت کنترل داعش بود، یک گور دسته جمعی کشف شده که گمان می‌رود جسد بیش از هزار و ۵۰۰ قربانی در آن باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حفاری در نزدیکی شهر «تلعفر» در استان نینوا عراق، یک گور دسته‌جمعی کشف شده است که گمان می‌رود قربانیان آن بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ توسط داعش کشته باشند.

به گزارش میدل ایست آی، هزاران خانواده ترکمن عراقی که سال‌هاست عزیزانشان مفقود شده‌اند، اکنون در انتظار بیرون آوردن اجساد بستگان خود از «چاه قتل عام» داعش هستند. این چاه که در حدود ۱۰ کیلومتری جنوب تلعفر قرار دارد، بیش از ۱۰۰ متر عمق دارد و داعش آن را «چاه جهنم» می‌نامید. اعضای گروه تروریستی پس از تسلط بر این منطقه در نهم ژوئن سال ۲۰۱۴، هزاران نفر را اعدام کردند و اجساد آنان را در چاه انداختند. 

گفته می‌شود روند بازیابی اجساد آغاز شده و بقایای زنان و کودکان نیز در میان قربانیان آشکار است. بر اساس اطلاعات و اسناد به دست آمده تخمین زده می‌شود که بیش از هزار و ۵۰۰ جسد در این چاه وجود دارد. 

مقامات منطقه می‌گویند که حفاری از یک ماه و نیم پیش آغاز شده و طی این مدت بقایای بیش از ۲۰۰ نفر بازیابی شده و برای آزمایش دی‌ان‌ای به وزارت بهداشت عراق ارسال شده است. 

داعش در تابستان سال ۲۰۱۴ شهر تلعفر و پایگاه هوایی آن را تصرف کرد، اما در تابستان سال ۲۰۱۷ و پس از آزادی شهر موصل، تلعفر هم از داعش پاکسازی شد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.