سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

روایت تهیه‌کننده «حسینیه معلی» از ذخایر عظیم سوگواری برای سیدالشهداء

تهیه‌کننده برنامه «حسینیه معلی» گفت: خودمان هم فکرش را نمی‌کردیم که تا این اندازه ذخایر عظیم و غنی در باب سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع) داشته باشیم.

 

«حسینیه معلی» با شروع ماه محرم به سیاق سال‌های قبل با فضای عزاداری و آیین‌های محرمی روی آنتن رفت. این برنامه که به صورت تولیدی ضبط و تصویربرداری شده بود در این فصل هم با اجرای نجم‌الدین شریعتی از ابتدای ایام محرم در ۱۳ قسمت روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

همچنین با تغییراتی که در میز ذاکران و مداحان اتفاق افتاد، محمدرضا طاهری در سری جدید حاضر شد. سیدرضا نریمانی و نزار قطری هم از فصل گذشته در «حسینیه معلی» ماندگار شدند و مهدی رسولی بعد از یک فصل غیبت دوباره به این برنامه برگشت.

حجت‌الاسلام مصطفی کرمی هم بعد از یک تجربه حضور در «حسینیه معلی» یک بار دیگر در ایام محرم کنار دیگر مداحان حضور پیدا کرد.

سعید ستودگان تهیه‌کننده این برنامه، درباره «حسینیه معلی» گفت: «حسینیه معلی» مختص به دو فصل در سال است؛ یکی ایام دهه اول ماه محرم و دیگری ویژه ایام شعبانیه است. تیم‌های سردبیری ما از ماه شعبان سرکشی به روستا‌ها و شهرستان‌های مختلف را شروع کردند تا با آیین‌های مختلف عزاداری آشنا شوند، اما واقعیت این است که خودمان فکرش را نمی‌کردیم که تا این اندازه ذخایر عظیم و غنی در باب سوگواری حضرت سیدالشهداء داشته باشیم.

وی افزود: وقتی حسینیه معلی برای سال دوم پخش شد مخاطبانی هم از خارج کشور داشت و بازخورد‌های خوبی دیدیم. به‌خاطر همین استقبال بود که تصمیم گرفتیم این فصل از حسینیه معلی را به زبان‌های دیگری همچون عربی، انگلیسی، اردو و ترکی ترجمه کنیم که از شبکه‌های مختلف و در سطح بین‌المللی پخش می‌شوند.

این تهیه کننده درباره بازخورد‌ها توضیح داد: از طریق صفحات برنامه در فضای مجازی بازخورد زیادی گرفتم و بعضی‌ها هم بودند که می‌گفتند در شب‌های محرم به هر دلیلی نتوانستیم به هیات برویم و این حسینیه معلی به روضه‌های شب‌های محرم‌شان تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: وقتی چنین بازخورد‌هایی را می‌دیدیم این حس مسئولیت داشتن در قبال کسی که وقتش را در اختیار ما قرار داده و ما هم باید روضه شب‌های محرم‌شان را بخوانیم بیشتر می‌شد.

ستودگان اظهار کرد: در حسینیه معلی با ۱۶ دوربین، برنامه‌ها و لحظات را ضبط می‌کنیم. تصاویر هر ۱۶ دوربین سر میز تدوین می‌آید. با دقت تصاویر بررسی و بازبینی می‌شود تا تصویر و لحظات از دیدرس و تدوین جا نماند. تمام تلاش خود را کردیم که در بحث تصویر، صداگذاری، نورپردازی و تدوین در بالاترین سطح برنامه‌سازی کار را پیش ببریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.