سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی در هشترود

فرماندار هشترود از تصویب ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد.

قشلاقی در کمیته اشتغال هشترود از تصویب ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد و گفت: ادارات جهادکشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صمت، کمیته امداد، بسیج سازندگی، میراث فرهنگی و گردشگری و زنان سرپرست خانوار بیشترین سهم را در اولویت اخذ وام دارند.

وی گفت: در سال گذشته برای وام‌های تبصره ۱۸ در هشترود ۸۱۹ نفر ثبت نام کردند و ۱۱۱ میلیارد تومان وام داده شد که زمینه اشتغال ۹۶۸ نفر را فراهم شد.

قشلاقی گفت: برای وام‌های تبصره ۱۶ هم ۹۷۷ نفر ثبت نام کردند که ۲۲۰ میلیارد تومان وام داده شد و زمینه اشتغال ۱۹۲۰ نفر را فراهم شد.

فرماندار هشترود گفت: اولویت وام برای طرح‌های ۶۰ درصد پیشرفت با کارگاهی و پشتیبانی ۱۰۰ الی ۴ میلیارد تومان است و برای طرح‌های ۴۰ درصد پیشرفت مستقل ۵۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان است.

قشلاقی گفت: اولویت پرداخت هم برای طرح‌های جهاد دانشگاهی، تعاونی‌ها و زنان سرپرست خانوار است.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی از بانک‌ها خواست در ارائه وام دستور یک ضامن معتبر را در نظر بگیرند و از اخذ ضامن اضافی پرهیز کنند.

 شهسواری افزود: باید در اخذ وام از روستاییان سند کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی مد نظر گرفته شود، زیرا روستاییان از کجا ضامن کارمند بیاورند.

وی خواستار بخشودگی و استمهال وام‌های بخش کشاورزی در مناطق هشترود و چاراویماق شد و گفت: استمهال وام‌های کشاورزی منطقه ضروری است تا کشاورزان با رغبت بیشتر و بدون دغدغه به کشت و زرع بپردازند.

شهسواری خواستار ایجاد شعبه برخی بانک‌ها در نظرکهریزی شد و گفت: مردم این منطقه برای گرفتن وام ضروری جزیی مجبور هستند به هشترود بیایند که با ایجاد شعبه برخی بانک‌ها این مشکلات حل خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.