سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنددار شدن اراضی کشاورزی تنها با پرداخت مشوق‌های لازم محقق می‌شود

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: سنددار شدن اراضی کشاورزی نیازمند ایجاد زیرساخت و مشوق‌های لازم از کشاورزان است، در غیر این صورت اراضی روز به روز خردتر می‌شود.

 

قاسم پیشه ور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سنددارشدن اراضی کشاورزی با قانون اساسی و شرع اسلام مبنی بر قانون ارث مغایرت‌هایی دارد چراکه براساس قانون ارث، وراث پس از فوت مالک زمین بدنبال سهم الارث خود هستند که این امر منجر به خرد شدن اراضی و از دست دادن ابعاد اقتصادی می‌شود، درحالیکه با سنددار شدن اراضی دیگر امکان خرد شدن وجود ندارد.

او با تاکید بر پرداخت مشوق های لازم به منظور سنددار شدن اراضی کشاورزی افزود: دولت برای صدور سند اراضی کشاورزی باید مشوق هایی برای پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون در نظر بگیرد، در غیراین صورت کشاورزان رغبتی به سنددار شدن ندارند. این درحالی است که در اراضی خرد  امکان خروج از کشاورزی سنتی وجود ندارد.

پیشه ور ادامه داد: براساس گزارش های اعلامی تا قبل از دولت سیزدهم  تنها ۴ درصد اراضی کشاورزی سنددار بودن، درحالیکه برنامه دولت سیزدهم سنددارشدن ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی بود که بدین منظور قرارگاه صدور سند در معاونت امور اراضی تشکیل و پیگیری مستمر صورت گرفت که تحقق این موضوع تنها با حمایت از کشاورزان محقق می‌شود.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با توجه به آنکه سنددار کردن اراضی کشاورزی راه حل مناسبی برای جلوگیری از خردشدن، تغییر کاربری اراضی و جلوگیری از تبدیل به باغ ویلا تاثیر بسزایی دارد، از این رو دولت باید مشوق های لازم را برای ترغیب کشاورزات در دستور کار قرار دهد، در غیراین صورت اراضی روز به روز خردتر می شود و کارایی اقتصادی خود را از دست می‌دهد.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.