سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت یکی از سرکرده‌های القاعده در پاکستان

مقامات ضد تروریستی پاکستانی یکی از سرکرده‌های القاعده به نام «امین الحق» را دستگیر کردند.

مقامات ضد تروریستی پاکستانی یکی از سرکرده‌های القاعده به نام «امین الحق» را که در فهرست تحریم‌های سازمان ملل قرار دارد، دستگیر و او را از نزدیکان اسامه بن لادن سرکرده کشته شده این گروه تروریستی توصیف کردند.

این اولین دستگیری القاعده در پاکستان پس از چندین سال در حالی صورت می‌گیرد که اداره مبارزه با تروریسم این کشور در پرجمعیت‌ترین استان یعنی پنجاب، پرونده‌ای حقوقی علیه امین الحق به ثبت رساند و او را به برنامه‌ریزی برای خرابکاری در تاسیسات کلیدی در این منطقه متهم کرد. البته برنامه دقیق یا تاسیسات او را مشخص نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی اداره مبارزه با تروریسم پاکستان در بیانیه‌ای گفت: «در یک پیشرفت مهم در مبارزه با تروریسم، نیرو‌های اداره با همکاری سازمان‌های اطلاعاتی، امین الحق، یکی از سرکرده‌های ارشد القاعده را با موفقیت دستگیر کرد. نام او در فهرست تروریست‌های سازمان ملل قرار دارد.»

هیئت تحریم سازمان ملل متحد علیه داعش و القاعده در فهرست خود که مربوط به ژانویه ۲۰۰۱ است، فرد دستگیر شده را «امین محمد الحق سام خان» معرفی می‌کند و او را هماهنگ کننده امنیتی بن لادن می‌نامد.

این هیئت همچنین خاطرنشان کرد این فرد به دلیل ارتباط با گروه‌های القاعده بن لادن یا طالبان افغانستان، مشارکت یا حمایت از فعالیت‌هایی مانند «تامین، فروش یا انتقال اسلحه و مواد مرتبط» به این گروه‌ها در لیست قرار گرفته است.

بن لادن در سال ۲۰۱۱ در جریان یورش نیرو‌های آمریکایی به مخفیگاهش در شهر ابیت آباد در شمال پاکستان کشته شد.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.