سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بافق:

درس و عبرت از جریان کربلا مهمتر از عزاو اشک است

حجت‌الاسلام حسینی گفت: باید تاریخ را درست بخوانیم و ابلاغ کنیم تا دشمن نتواند ما را فریب دهد.

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با تسلیت ایام عزاداری سید و سالارشهیدان و شهدای کربلا و تشکر از عزاداران، نوحه خوانان و سخنرانان برای رونق محافل حسینی در دهه اول محرم گفت: عبرت گیری و درس گرفتن از جریان کربلا، از اشک و عزاداری مهم‌تر است.

او افزود: باید تاریخ را درست بخوانیم و ببینیم تا فریب دشمن را نخوریم چرا که اگر تاریخ را درست ندانیم، دشمن آن را وارونه به خورد ما می‌دهد.

حسینی بیان داشت: مهمترین پیام عاشورا و امام حسین (ع) در روز عاشورا امربه معروف و نهی از منکر و اقامه نماز است که این ۲ موضوع باید بیشتر توجه قرار گیرد.

او با گلایه از برخی از هیأت‌های عزاداری برای تعطیل نکردن عزاداری هایشان هنگام نماز ظهر عاشورا بیان داشت: توقع داشتیم برخی هیات‌های مذهبی در ظهر عاشورا عزاداری را تعطیل کنند و حداقل برای نمازگزاران در آن گرمای ظهر احترام قائل می‌بودند. 

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت جنایات رژیم صهوینسیت در غزه و فلسطین گفت: همه حواسمان به این جنایات باشد و فراموش نکنیم که در غزه چه می‌گذرد چراکه نباید این موضوع عادی شود.

او افزود: کشور‌ها و دولت‌های اسلامی اگر در این زمینه سکوت کنند، شریک جرم و جنایات این رژیم هستند.

حسینی بیان کرد: هرکس هر هنری دارد و هر کار از دستش برمی آید برای روشنگری جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل انجام دهد.

امام جمعه بافق تصریح کرد: جریان تبیین تنها برای انقلاب اسلامی نیست بلکه روشنگری جنایات استکبار و صهیونسیت، خودش جهاد تبیین است. 

او گفت: ایران الگوی ظلم ستیزی است و بیداری اسلامی در برخی از کشور‌های مسلمان برگرفته از همین بصیرت و ظلم ستیزی ایرانی‌ها است. 

امام جمعه بافق در ادامه سخنان خود با گلایه از برخی هنجارشکنان و رواج بی حجابی در محافل عزاداری افزود: ححاب مسأله‌ای دینی است، امربه معروف و نهی از منکر هم فروع دین است و این یعنی تنها وظیفه مسؤولان نیست و همه باید خود را برای این موضوع مسئول بدانند. 

حسینی بیان داشت: برنامه دشمن برای بی حجابی سازماندهی شده و دشمن در این زمینه آرایش جنگی گرفته است و اگر مسلمان هستیم باید بی تفاوت نباشیم و نگذاریم این افراد بدحجاب به راحتی رفت و آمد کنند و منتظر اقدام مسئولان نباشیم.

او با اشاره به اجرای برخی از ذبح‌های غیر شرعی بیان داشت: شاهد اتفاقات خوبی در ذبح شرعی دام نبودیم و این موضوع بازتاب خوبی نداشت. 

حسینی گفت: اگر ذبح شرعی نباشد، گوشت دام حرام و خرید و فروش آن هم حرام است و در واقع شرط اول تقوا و دینداری، لقمه حلال است و ضرورت دارد مواظب لقمه‌هایی که می‌خوریم باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.