سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین اجتماعی ایلام ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از کارفرمایان طلب دارد

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه دستگاه ها، کارگاه ها و پیمانکاران استان حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به این سازمان بدهی دارند، گفت: حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از این میزان برای کارفرمایان تقسیط شده است.

علی اشرف تابانی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه ای در استان ایلام( تعداد بیمه شدگان اصلی به جمعیت شاغل استان) در سال ۱۴۰۰ به میزان ۷۱ درصد بوده که در سال ۱۴۰۲ این میزان به حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت های سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از کارگران، بازرسی از کارگاه های فعال در سطح استان است، ابراز کرد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۱۲ هزار بازرسی از کارگاه های فعال سطح استان انجام شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام یادآور شد: در سه سال گذشته ۱۱۰۰ کارگاه در سطح استان مورد بازرسی قرار گرفته که در جریان این بازرسی ها،حدود ۴ هزار نفر کارگر شناسایی شده و جمعیت بیمه شدگان اصلی استان اضافه و از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره مند شدند.

تابانی با بیان اینکه دستگاه ها، کارگاه ها و پیمانکاران استان حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارند، افزود: در سال گذشته حدود چهار هزار و ۸۰۰ کارفرما که به سازمان تامین اجتماعی بدهی داشتند شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه نگاه سازمان به کارفرمایان و پیمانکاران به عنوان شرکای اجتماعی بوده و در واقع حمایت از کارفرمایان حمایت از کارگران در راستای ادامه روند فعالیت است، افزود: در سال ۱۴۰۲ حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بدهی های کارفرمایان استان به سازمان تامین اجتماعی، تقسیط شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: در سال ۱۴۰۲ طرح بخشودگی جرائم بیمه ای به عنوان یکی از خدمات بسیار خوب و ماندگار دولت سیزدهم اجرا شد که در این راستا نزدیک به ۸۰۰ کارگاه در استان که دارای شرایط لازم برای بخشودگی جرائم بودند، شناسایی و بیش از۳۰۰ میلیارد ریال از جرائم آنها بخشیده شد.

تابانی به طرح دولت سیزدهم در راستای حمایت از کارگران و کارفرمایان در زمینه پرداخت حق بیمه اشاره و خاطرنشان کرد: بر این اساس، کلیه کارفرمایانی که حق بیمه کارگران را از طریق درگاه های بانک رفاه پرداخت می کنند و نزد بانک رفاه حساب دارند، می توانند از طرح پرداخت حق بیمه ماهانه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال به جای کارفرما توسط بانک استفاده کنند و این امر یکی از کارهای ماندگار دولت سیزدهم در راستای حمایت از کارگران و کارفرمایان بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.