سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۶۶ هزار تُن کالا از مرز تمرچین پیرانشهر صادر شد

مدیرکل گمرک تمرچین پیرانشهر گفت: امسال ۲۶۶ هزار و ۱۵۸ تُن انواع کالا‌ها به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیون دلار از این گمرک صادر شده است.

علی اکبر اشرفی مدیرکل گمرک تمرچین پیرانشهر گفت: ۲۲۶ هزار و ۱۵۸ تُن صادرات کالا از مرز تمرچین در مقایسه با سال قبل از آن از نظر وزنی ۱۶ درصد کاهش و از نظر ارزش ۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه از این مقدار ۴۶ هزار تن در قالب کارت بازگانی و ۲۱۹ هزار تن در قالب صادرات مرزنشینان صادر شده، افزود: از مرز تمرچین انواع کالا‌های داخلی شامل مصالح ساختمانی از جمله کاشی و سرامیک، خاک معدنی، آهن آلات و مقطوعات فولادی، میوه و تره‌بار به مقصد اقلیم کردستان عراق صادر می‌شود.

مدیرکل گمرک تمرچین پیرانشهر اضافه کرد: طی این مدت خروجی صادرات از سایر گمرکات نیز ۱۹۷ هزار تُن و به ارزش ۷۷ میلیون دلار بود، که در این بخش هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزش صادرات کاهش نشان می‌دهد.

اشرفی در خصوص تردد مسافر از این پایانه مرزی تمرچین در ادامه گفت: امسال در مجموع ۲۲۰ هزار مسافر از این پایانه مرزی به سمت کشور عراق و بالعکس تردد کردند که در مقایسه با سال قبل از آن، ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه گمرک تمرچین بعد از رازی در جایگاه دوم در آذربایجان غربی قرار دارد، افزود: امسال به طور میانگین روزانه ۲ هزار و ۳۶۹ نفر از پایانه مرزی تمرچین تردد کردند و هزار و ۴۴۹ دستگاه اتوبوس از این گمرک تردد کردند که این امر نشان از اهمیت و میزان تردد مسافر را در گمرک تمرچین نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک تمرچین پیرانشهر گفت: با توجه به فاصله زمینی بسیار کم با بازار بکر و جویای انواع کالا در اقلیم کردستان عراق از یک طرف و وجود اشتراکات مذهبی و قومی در ۲ کشور، مرز تمرچین پیرانشهر دارای آینده و چشم انداز بسیار خوبی برای توسعه مراودات اقتصادی بین ۲ کشور ایران و عراق است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.