سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری یادواره شهدا در ملکان

یادواره ۲۳ شهید حوزه مقاومت نجف الاشرف در روستای دمیرچی از توابع شهرستان ملکان برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ملکان در یادواره شهدای روستای دمیرچی گفت: فلسفه عاشورا بود که تاثیر و نقش خود را در انقلاب اسلامی نشان داد و علاوه بر پیروزی انقلاب اسلامی نقش فرهنگ ایثار و شهادت در دوران هشت سال دفاع مقدس و خنثی کردن فتنه‌ها پس از انقلاب اسلامی را داشت.

سرهنگ شاه محمدپور افزود: در تاریخ  وقایع زیادی اتفاق افتاده و تنها واقعه عاشورا است که ماندگار شده و بر خلاف دیگر وقایع با گذشت زمان به عظمت عاشورا افزوده شده است.

وی گفت:حضرت زینب (س) پیام‌رسان فرهنگ ایثار و شهادت واقعه عاشورا بود و ضمن پرستاری از مجروحان و دلداری به اسرا و بچه‌ها و پیش گرفتن صبر و استقامت فرهنگ اصیل ایثار و شهادت را در قالب فرهنگ عاشورا به مادران امروزی در پرستاری از جانبازان ، ایثارگران و فرزندان شهدا آموخت.

فرمانده سپاه ملکان خواستار ترویج راهکار‌های مناسب در جهت تعمیق ریشه‌ای این فرهنگ شد و افزود: گسترش روحیه خدمت رسانی به نظام اسلامی و مردم که یادآور فرهنگ جهادی ، خالصانه و بی ریای حاکم بر جبهه هاست ، ترجیح اهداف و منافع بلند مدت ملی بر منافع زودگذر گروهی ، افزایش ارتباط با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران ، معرفی و شناساندن اسوه‌های ایثار و شهادت در مراسم‌ و انتقال آن به نسل جوان و زنده نگهداشتن یاد شهدا، تشویق ایثارگران و اهل قلم به تالیف کتاب‌های حماسی و ایثارگری و ایجاد نمایشگاه‌ها و موزه‌های دفاع مقدس از جمله این راهکارهاست.

گفتنی است در یادواره شهدا به مناسبت ایام شهادت امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش و شهدای والامقام عزاداری و سوگواری برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.