سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جریمه سنگین برای استخراج غیرمجاز رمز ارز

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی از جریمه ١٠٠ برابری بهای برق، برای استخراج غیرمجاز رمز ارز خبر داد.

دادگر با اشاره به تصمیمات وزارت نیرو و شرکت توانیر برای مقابله با رمز ارز‌های غیرمجاز گفت: اشخاصی که اقدام به استخراج غیرمجاز رمز ارز می‌کنند، باید بهای برق مورد استفاده برای استخراج رمز ارز را با بالاترین قیمت که همان نرخ صادراتی است، بپردازند.

 

وی افزود: این هزینه در ماه‌های گرم دو برابر شده، به علاوه اینکه هزینه‌های کشف، دستکاری لوازم اندازه گیری و خسارت به شبکه نیز محاسبه و دریافت شده و در صورت تکرار، انشعاب مشترک نیز جمع آوری می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به اینکه با وجود پرداخت همه جرایم مورد اشاره، متخلفان به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند، گفت: همه موارد ذکر شده بیانگر آن است که ریسک استخراج غیرمجاز رمز ارز، بسیار بالاست و مشترکان باید برای پایداری شبکه برق، از استخراج غیر مجاز رمز ارز بپرهیزند.

 

دادگر با اشاره به اینکه هر ماینر (رمز ارز) به تنهایی به اندازه یک کولر گازی برق مصرف می‌کند افزود: راهکار‌های مختلفی برای شناسایی استخراج کنندگان رمزارز وجود دارد و مهمترین آن همکاری شهروندان در معرفی ماینر‌های غیرمجاز است که در این صورت به ازای هر دستگاه ماینر، از یک میلیون تا سقف ٢٥ میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در عین حال از افزایش پاداش کشف کنندگان مزارع رمز ارز نیز خبر داد و افزود: در صورت کشف یک مزرعه رمزارز، پاداش معرفی کنندگان تا سقف ٥٠ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

 

دادگر همچنین تحلیل دیتای مصرف هر مشترک و تحلیل دیتای کنتور‌های هوشمند نصب شده بر روی پست‌های عمومی را از دیگر راه‌های شناسایی استفاده غیرمجاز برای استخراج رمزارز عنوان کرد و گفت؛ با توجه به همکاری دستگاه‌های نظارتی، اطلاعاتی و انتظامی در شناسایی ماینر‌های غیرمجاز، خوشبختانه موفقیت‌های بسیار خوبی در این خصوص حاصل شده است.

دادگر درباره نصب کنتور‌های هوشمند نیز گفت: هم اکنون، کنتور‌های هوشمند برای ۱۰۰ درصد از مشترکان بزرگ و صنعتی استان نصب شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.