سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزییات مسمومیت شهروندان گلوگاهی از زبان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلوگاه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلوگاه درباره مسمومیت شهروندان گلوگاهی توضیحاتی داد.

دکتر ابراهیم خادملو مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلوگاه گفت:نخستین مراجعه به بیمارستان ثامن الائمه گلوگاه، از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز عاشورا آغاز شد و از ساعت ۴ بامداد روز ۲۶ تیرماه مصادف با عاشورای حسینی الی ۲۳، اوج مراجعات شهروندان گلوگاهی را با علایم مسمومیت غذایی به بیمارستان داشتیم.

او افزود:تاکنون، شمار مراجعه کنندگان به بیمارستان ثامن الائمه گلوگاه ۶۸۶ نفر و تعداد مراجعه کنندگان به مرکز جامع سلامت شماره یک ۱۷۹ مورد و مراجعه ۶۰ نفر نیز به بیمارستان بندرگز گزارش شده است.

خادملو گفت:علایم بیش از ۹۵ درصد مراجعه کنندگان، شکم درد، تهوع و استفراغ ناشی از مسمومیت غذایی بوده است.

او افزود:خوشبختانه هیچ موردی از بستری طولانی مدت، مریض بدحال، مریض آی سی یو و یا فوتی اصلا نداشتیم.

خادملو گفت:در راهیپمایی شب تاسوعا در دو مسیر میدان ۲۲ بهمن به مسجد ملا عباس و مسیر چهار راه پهلوان به شبکه بهداشت، موکب‌هایی وجود داشت که شهروندانی که به این موکب‌ها مراجعه کرده بودند دچار مسمومیت شدند.

او افزود:اظهارات غالب مراجعه کنندگان در گزارشات اولیه حاکی از آن است که بالغ بر ۹۵ درصد مراجعه کنندگان در اثر نوشیدن شربت در این دو مسیر دچار مسمومیت شدند که البته تا این لحظه، هیچ گزارش دقیقی از دلیل این مسمومیت اعلام نشده است ولی احتمال قوی‌تر ما به آلودگی یخ بوده است که این موضوع و تمام احتمالات دیگر در دست بررسی است.

خادملو گفت: این موضوع هر چند اکنون به اتمام رسیده است، اما اربعین در پیش است و توصیه ما آن است که در مناسبات، الزاما تمامی موکب‌ها دارای شناسنامه و مجوز‌های لازم باشند تا تمامی موارد کنترل شده باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.