سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطیب نماز جمعه تهران:

انتخابات پر اقتدار ما از عوامل افزایش سرمایه‌های اجتماعی است

ابوترابی فرد گفت: انتقال متین دولت به دولتی با گرایش سیاسی متفاوت بسیار ارزشمند و درخور تحسین و همچنین اقتدار آفرین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: همه شما را به شناخت عاشورا و گام برداشتن در راهی که مدرسه رسالت و امامت فراروی بشر تعریف کرده است، توصیه می‌کنم. شناخت راهی که مدرسه عاشورا برای جامعه بشری و انسانی تعریف کرد.

وی‌ افزود: اگر این مدرسه نبود امروز جامعه انسانی از معارف حیات بخش قرآن کریم محروم بود. اگر حرکت عظیم عاشورا نبود دستگاه آلوده به ستم و جنایت اموی تمام دستاورد‌های حرکت عظیم پیامبر اعظم را پایمال می‌کرد.

وی ادامه داد: در ساعات نخست امروز سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از اصابت پهپاد مدرن و رادار گریز یمنی که به دست جوانان یمن ساخته شده است به قلب تلاویو خبر دادند. این پهپاد که بر اساس گزارش‌های صهیونیست‌ها در فاصله نزدیک سفارت آمریکا فرود آمده هشدار دیگری برای پایان یافتن تجاوزات حیوانی صهیونیست‌ها در غزه است.

ابوترابی فرد گفت: جبهه مقاومت در طول این مدت در مقابل تجاوزهای دنیای استکبار ایستاده‌اند و برای امت اسلام حیثیت و آبروی دیگری ایجاد کردند. نخست وزیر سابق صهیونیست‌ها اظهار داشت، سربازان صهیونیست‌ها هر روز در غزه می‌میرند و در تلویزیون هم با یکدیگر جنگ دارند. دولت از هم پاشیده است. این ژنرال بازنشسته اظهار کرده هرج و مرج کامل بر سربازان صهیونیستی در نوار غزه حاکم شده است.

وی درباره انتخابات ریاست جمهوی کشورمان گفت: انتخابات ما در دو مرحله با مشارکت بیش از ۵۵ میلیون نفر از هموطنان عزیز در اوج سلامت و رقابت برگزار شد و جریان‌ها سیاسی و نخبگان سیاسی با تمام ظرفیت در این میدان پرشکوه حضور پیدا کردند. برگزاری شاسته انتخابات با هدایت رهبری معظم و مدیریت شایسته سرپرست هوشمند و متعهد ریاست جمهوری دکتر مخبر و انتقال متین دولت به دولتی دیگر با گرایش سیاسی متفاوت بسیار ارزشمند و درخور تحسین و همچنین اقتدار آفرین است.

وی افزود: این موضوع برای ملت ایران امید افرین و نشاط افزا است. این انتخابات از عوامل مهم و کلیدی افزایش سرمایه‌های اجتماعی است. این رویداد مهم سیاسی و اجتماعی که حکایت از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران دار.د رشد و بالندگی ملت ایران را در شرایطی به نمایش گذاشت که شاخص‌های اقتصادی حکایت از شرایط سخت مردم دارد. دشمنان ما که استقلال و عزت ایران را بر نمی‌تابند جنگی پچیده و ترکیبی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی را بر ملت ایران تحمیل کردند و در این شرایط مردم ما حماسه آفرین شدند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: شرایط کشور باعث شده همه مردم و به ویژه نامزد‌های انتخابات و رسانه‌ها با الهام از تبریک پر معنای رهبر به ملت عزیز و رئیس جمهور محترم با نیک اندیشی و همکاری رفتار‌های رقابتی دوران انتخابات را به هنجار‌های رفاقتی تبدیل کنند و با اتخاذ مواضع مثبت و در اختیار قرار دادن سرمایه فکری و مدیریتی خود به یار دولت چهاردهم بشتابند؛ و با تلاش در شرایط فرهنگی و سیاسی و اجتماعی کشور را به بهترن شرایط خود برساند.

وی ادامه داد:رئیس جمهور منتخب کشور و همکاران درستی که انتخاب می کنند انتظار داریم با برنامه ریزی شایسته امکان استفاده از این ظرفیت درست را فراهم سازند.

وی تاکید کرد: برادر ارجمند ما آقای پزشکیان در مناظره‌ها نقشه راه خود را در مدیریت دستگاه مهم اجرایی کشور تبیین کردند و به درستی بر اهمیت و ضرورت تلاش برای فراهم آوردن بستر استفاده از نخبگان علمی و سیاسی کشور در راستای اجرای شایسته سیاست‌های کلی نظام تاکید کردند. در این زمینه نکاتی به ملت عزیز ایران تقدیم می‌کنیم به امید آن که در اجرایی شدن این اندشه موثر شود. سیاست‌های کلی با عنایت به منبع قانونی در قانون اساسی فرآیند تولید وجایگاه مرجع صادر کننده یعنی رهبری از مرجعیت بالایی در جمهوری اسلامی ایران برخوردار است

وی تصریح کرد:سیاست های کلی نقشه راه برای دستیابی به آرمان‌ها و خطوط اصلی تعریف شده درقانون اساسی است؛ و چارچوب جهت گیری کشور در تمام عرصه حکمرانی در تمام عرصه‌ها را تعریف می‌کند. این است که رهبری معظم در سال ۱۳۸۱ در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلت نظام اظهار می‌دارند که مسئله انظباط در کشور از لحاظ سیاست‌ها وابسته به تمامی سیاست‌های نظام است.

ابوترابی فرد در انتها گفت: امید است که دولت چهاردهم از همه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و کارشاسی کشور برای فهم مشکلات و برنامه‌ریزی برای رسیدن به نقشه راه جامع برای تحق سیاست‌های کلی نظام دست پیدا کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.