سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهار سه حریق در مراتع استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سه فقره حریق رخداده در مراتع مناطق جنوب و غرب استان اصفهان مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره  کنترل به موقع سه فقره حریق رخداده در مراتع مناطق جنوب و غرب استان  گفت: در یک و نیم هکتار از مراتع ده زرگران شهرستان چادگان، وقوع حریق مشابه در یک و ۷ دهم هکتار از مراتع بخش پادنای شهرستان سمیرم  و نیز وقوع حریق  در ۲ هزار متر از مراتع پیش‌کوه شهرستان فریدونشهر محدوده روستای مکدین رقم خورد.

منصور شیشه فروش  افزود:  این  حوادث  پس از یک تا دو ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی با همکاری همیاران طبیعت، آتش نشانی شهر، دهیاری و تیم‌های محلی حریق در اراضی مرتعی مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در اثر این حادثه پوشش‌های گیاهی و علوفه‌ای یک ساله و اراضی دیم  این مناطق  در آتش سوخت.

او با بیان اینکه  مطابق ارزیابی، علت حوادث بی‌احتیاطی و عوامل انسانی گزارش شد، گفت: به علت وزش تندباد‌های فصلی، شدت گرما حریق‌های فوق گسترش یافت.

شیشه فروش اضافه کرد: عامل ۹۵ درصد از وقایع حریق در عرصه‌های طبیعی عوامل انسانی و بی‌احتیاطی است در این رابطه و به منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطا‌های انسانی تاکید می‌شود.

شیشه فروش تاکید کرد: گردشگران، مسافران، کشاورزان، مرتع داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رها کردن ته سیگار، کبریت، اشیا صیقلی و بطری‌های آب معدنی کنسرو در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

او  بیان کرد: کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی موارد سریعاً به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسئولان محلی اطلاع رسانی و در جهت کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال  و با احتساب این حوادث تاکنون با وقوع ۱۵ فقره حریق در مراتع و پوشش‌های گیاهی مناطق غرب و جنوب استان ۳۸ هکتار از عرصه‌ها طعمه حریق شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.