سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقای رشته جودو سیستان وبلوچستان در گرو اختصاص یک خانه و مدرسه است

سرپرست دبیر کلی فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران گفت: باید خانه و مدرسه جودو در سیستان و بلوچستان ساخته و راه‌اندازی شود تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر استعداد‌های جودو در این استان باشیم.

پژمان فزون خواه در مجمع عادی سالانه هیات جودو سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه ورزش یک مقوله چند بعدی است که همه ابعاد وجودی انسان را در بر می‌گیرد،گفت: فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران، پیشرو یک نهضت در ورزش کشور است.
وی با اشاره به تحریم‌های چهار ساله این ورزش به علت عدم تمایل و حضور ورزشکاران ایران برای رقابت با رژیم غاصب صهیونیستی، افزود: جودو ورزشی است که قهرمانان و ورزشکاران المپیکی زیادی دارد، اما به دلیل اینکه پای حق و حقانیت ایستادگی کرد، عقب ماندگی کنونی به علت عدم حضور در رقابت بین‌المللی است.
دبیر فدراسیون جودو ادامه داد: در این رشته ورزشی، استعداد‌های بسیار خوبی در جامعه داشته و داریم که به دلیل سوء مدیریتی که در سال‌های گذشته در ورزش کشور وجود داشت، ورزشکاران جذب سایر کشور‌ها شدند.
وی اظهار کرد: اقدام خوبی در فدراسیون جودو مبنی بر برگزاری رقابت منطقه‌ای صورت گرفته، چرا که این کار باعث افزایش مدال آوری و انگیزه در ورزشکاران می‌شود، به این علت که نفرات اول تا سوم در مناطق مدال گرفته و راهی رقابت کشوری و پس از آن دعوت به اردوی تیم ملی می‌شوند و این موضوع، باعث رشد و توسعه جودو در شهر‌هایی شده که تاکنون مدال آوری نداشته‌اند.
فزونخواه با بیان اینکه خبر‌های خوبی برای جودو ایران در راه است، افزود: در دیداری که با رئیس فدراسیون جهانی جودو داشتم، نگاهشان نسبت به کشور ایران تغییر کرده، حقانیت مردم فلسطین، غزه و ظلم‌هایی که اسرائیلی‌ها می‌کنند یکی از دلایل تغییر این نگاه است.

وی ادامه داد: رئیس فدراسیون جهانی جودو قول‌های خوبی داده که برخی از آنها شامل تشک‌های مجهز و اعزام مربی بوده، ما قصد داریم این تشک‌ها را بین استان‌های محروم مانند سیستان و بلوچستان و بویژه شهرستان زاهدان اهدا کنیم، مربی هم به این مناطق اعزام خواهیم کرد تا سطح جودو در این استان ارتقا یابد.
دبیر فدراسیون جودو اظهار کرد: با کمک مدیرکل ورزش جوانان سیستان و بلوچستان و اسپانسر‌های موجود، باید بتوانیم ورزش را در این استان پهناور رونق داده و میزبان یک رقابت کشوری در این خطه باشیم تا شور و نشاط افزایش یابد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که یک سالن اختصاصی و مدرسه جودو در سیستان و بلوچستان وجود نداشته باشد هر کاری انجام دهیم ثمره نمی‌دهد، باید خانه جودو و مدرسه جودو در این منطقه ساخته و راه‌اندازی شود تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر استعداد‌های جودو در این استان باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.