سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰۰ هکتار از مراتع اسدآباد طعمه آتش شد

رییس اداره منابع طبیعی اسدآباد گفت: آتش سوزی در حسین آباد این شهرستان موجب خاکستر شدن ۱۰۰ هکتار از مراتع، اراضی کشاورزی و باغات منطقه شد.

بهزاد شاهمرادی بیان کرد: این آتش سوزی با تلاش تیم های منابع طبیعی، جمعیت هلال احمر، کشاورزان و جوامع محلی و استفاده از آتش کوب و دمنده و دیگر تجهیزات پس از پنج ساعت تلاش مهار شد.

وی اضافه کرد: اگر تلاش مجاهدانه تیم های حاضر در صحنه نبود بخش زیادی از اراضی اسدآباد در آتش می سوخت.

رییس اداره منابع طبیعی اسدآباد با بیان اینکه شعله های آتش می تواند در ۳۰ ثانیه یک هکتار را خاکستر کند،ادامه داد: امسال ۹ فقره آتش سوزی در این شهرستان به وسعت ۲۰۰ هکتار رخ داده است.

شاهمرادی گفت: بارندگی های صورت گرفته موجب افزایش پوشش گیاهی در مراتع این شهرستان شده است، از سوی دیگر کمبود دام موجب شده که بسیاری از این مراتع و علوفه ها دست نخورده باقی بماند و این موضوع مراتع را در برابر آتش سوزی آسیب پذیر کرد.

رییس اداره منابع طبیعی اسدآباد اضافه کرد: جارسوزی یا سوزاندن کاه و کُلش از دیگر عوامل بروز آتش در مراتع به شمار می رود در حالی که این کار ممنوع است و در این رابطه نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

شاهمرادی افزود: از کشاورزان در گام نخست درخواست می شود از سوزاندن کاه و کلش باقی مانده از محصولات خودداری کنند یا در صورت اقدام به این کار، با تراکتور در دور کاه و کلش آتش بر ایجاد کرده تا دامنه حریق به عرصه های دیگر سرایت نکند.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد اتش سوزی ها از ان پس ناشی از آتش زدن پس چر یا جار سوز است بنابراین توصیه می شود کشاورزان از این اقدام تا حد امکان پرهیز کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.