سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مراسم تشییع نمادین پیکر شهدای کربلا در استان قزوین+ فیلم

مراسم تشییع نمادین پیکر شهدای کربلا همزمان با سومین روز شهادت امام حسین (ع) با حضور جمع کثیری از بانوان در نقاط مختلف استان قزوین برگزار شد.

مراسم تشییع نمادین پیکر سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران امام حسین (ع) توسط قبیله بنی اسد صبح امروز با حضور بانوان متدین در خیابان شهدای شهر قزوین برگزار شد.

به موجب این سنت که در فهرست میراث ناملموس ملی به ثبت رسیده است، زنان با سبد‌های حصیری در این مراسم حاضر می‌شوند که نماد بوریایی است که پیکر مطهر امام حسین (ع) و یارانش در آن کفن شد.

بر اساس گزارش‌های تاریخی، قبیله بنی اسد سه روز پس از شهادت امام حسین (ع) در حین عبور از صحرای کربلا، گذرشان به میدان جنگ افتاد (دسته بی طرف) اجساد امام و یارانش را در زیر آفتاب تابان مشاهده کردند و سخت تحت تاثیر قرار گرفتند و به سرزمین غاضریه شتافتند و مردان خود را جهت دفن اجساد شهدا خبر کردند؛ بنابراین زنان قبیله بنی اسد پس از اینکه مردان قبیله از ترس ابن زیاد حاضر نشدند در خاک سپاری اجساد شرکت کنند، دست بکار شدند و با بیل و کلنگ، به سوی کربلا حرکت کردند، اما دیری نپایید که وجدان مردان قبیله بیدار گشت و با همراهی زنان به دفن پیکر مطهر شهدا پرداختند.

این مراسم همچنین در شهر الوند از توابع شهرستان البرز نیز برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.