سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کدام فراز زیارت عاشورا بیانگر برائت از دشمنان اهل بیت (ع) است؟ + فیلم

یک کارشناس مذهبی درمورد یکی از فراز‌های زیارت عاشورا که بیانگر برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام است توضیحاتی داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم زنجیرزن حسینی، کارشناس مذهبی و استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با شرح عرفانی زیارت عاشورا بیان کرد: در فراز نهم زیارت عاشورا آمده است: «فَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ ولَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ وَ اَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فیها».

بعد از این که سالک الی الله، عمق مصیبت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام را درک کرد علاوه بر مصیبت آفاقی دچار مصیبت انفسی می‌شود. به این معنی که در مصیبت انفسی، سالک خود را محروم از فیوضات حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام می‌بیند و آن‌گونه که اولیاء الهی از انوار حسینی برخوردار می‌شوند سالک برخوردار نمی‌شود. به همین دلیل، عزم خود را جزم می‌کند تا از این محرومیت نجات پیدا کند. 

این کارشناس مذهبی افزود: سالک در فراز «فَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ ولَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ وَ اَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فیها» پای در مقام برائت می‌گذارد و به واسطه لعن، برائت از دشمنان اهل بیت (ع) سعی می‌کند زمینه تقرب را برای خود ایجاد کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.