سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمان برگزاری ششمین جشنواره ملی فردوسی مدارس سمپاد مشخص شد

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: ششمین جشنواره ملی فردوسی مدارس سمپاد ۷ شهریور برگزار می‌شود.

‌سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان ششمین جشنواره ملی فردوسی را در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برگزار می‌کند. این جشنواره با پشتیبانی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در راستای اجرای راهکار ۲۳-۱ سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش مبنی بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود برای گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش در بین دانش‌آموزان، مدیران، مربیان و تامین پژوهشگر مورد نیاز نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب و راهکار ۱-۷؛ ایجاد ساز و کار برای تقویت انسجام اجتماعی، وحدت ملی و هویت افتخارآمیز اسلامی - ایرانی برای دانش‌آموزان و معلمان اجرا می‌شود.

فرهادی فتحی‌نژاد، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: ششمین جشنواره ملی فردوسی، با حضور ۱۵۰ نفر دانش‌آموز برگزیده مدارس دوره اول و دوم متوسطه استعداد‌های درخشان، از تاریخ ۷ تا ۹ شهریور با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با سازمان در شهر تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: پاسداشت هویت اسلامی – ایرانی، پژوهش در حوزه زبان و ادب فارسی و شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر در حوزه‌های هنری و ادبی، از جمله اهدافی است که از طریق برگزاری جشنواره ادبی فردوسی توسط سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

به گفته وی، تعداد ۹۵۴۶ اثر از دانش‌آموزان و فرهنگیان در سال‌تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در این جشنواره دریافت و داوری شده است.

منبع: پانا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.