سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملیات نجات ۱۵ شهروند محبوس در یکی از شهربازی‌های تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از امداد‌رسانی به ۱۵ نفر از شهروندان تهرانی در یکی از شهربازی‌های پایتخت خبر داد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: ساعت ۲۱. ۱۸ دقیقه شب گذشته حادثه گرفتار شدن افراد در روی یکی از وسایل تفریحی در شهر بازی در منطقه ضلع شمال غربی دریاچه خلیج فارس، رخ داد که در این حادثه ۱۵ نفر محبوس شده بودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: این وسیله در ارتفاع در قسمت بالا قفل شده و ترمز‌های آن کار می‌کنند، وسیله متوقف می‌شود و افراد داخل روی صندلی‌ها محبوس و گرفتار می‌شوند. در ابتدا دو ایستگاه حاضر می‌شود و سرویس کار دستگاه تلاش کرده بود تا کابین را آزاد کند، اما موفق نشده بود، آنش نشانان با استفاده از نردبان، ۱۵ نفر را در شرایطی که بود با احتیاط به سطح روی زمین منتقل کردند.

ملکی بیان کرد: در این حادثه ۱۵ نفر از جمله ۵ مرد و ۱۰ زن روی دستگاه حضور داشتند که همگی به سلامت و بدون آسیب دیدگی به پایین منتقل شدند. ساعت ۱.۱۷ دقیقه بامداد عملیات به پایان می‌رسد و این عملیات حدود ۴ ساعت به طول انجامید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تأکید کرد: در شهربازی‌ها لوازم آنها باید کاملاً استاندارد باشد و تأییدیه آنها باید وجود داشته باشد، گا‌هاً باید دستگاه‌های آنها چک شود و مطمئن باشند که دستگاه‌ها در آمادگی کامل قرار دارند چرا که ممکن است وسایلی که به ارتفاع می‌روند ما را دچار چالش کنند.

وی ادامه داد: سرویس کاران باید به صورت آنلاین حضور داشته باشند و توانایی رفع مشکل را داشته باشند. این شهربازی توسط پیمانکار اداره می‌شود، گا‌ها مشاهده می‌شود که برای هزینه کمتر ممکن از چک کردن دستگاه یا تعویض قطعات خودداری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.