سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتاق بازرگانی اردبیل از واحد‌های تولیدی دانش‌بنیان حمایت می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: اتاق بازرگانی اردبیل در حوزه کسب و کار‌های نوین از واحد‌های تولیدی دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

حسین پیرموذن امروز در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل گفت: امتیاز محیط کسب و کار در استان اردبیل پایین است و ضروری است با همکاری بخش خصوصی و مدیران استان امتیاز کسب و کار در استان ارتقا یابد.
رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل افزود: مقررات مخل کسب و کار در استان مانع رونق و توسعه سرمایه‌گذاری شده است و دستگاه‌های اجرایی با تشکیل کمیته ویژه برای برطرف کردن آن باید تلاش کنند.
او با انتقاد از پایین بودن رتبه فضای کسب و کار استان گفت: مشکلاتی مانند کسب نتیجه از بابت استعلام‌ها، جوابگو نبودن به‌موقع سازمان‌ها، مشکلات مربوط به تامین اجتماعی، صادرات کالا‌های غیرنفتی و مسائل مرتبط با سازمان امور مالیاتی منجر به پایین آمدن رتبه این استان در زمینه فضای کسب و کار شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: اتاق بازرگانی با برگزاری نشست‌هایی درباره کسب و کار‌های نوین و احصای نیاز‌های دانش‌پایه واحد‌های تولیدی در راستای دانش‌بنیان شدن تولید استان پیشقدم شده و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه حمایت می‌کند.
پیرموذن افزود: انتظار این است در سالی که با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، شرایط و زیرساخت‌ها برای فعالیت دانش‌بنیان بخش خصوصی بیش از گذشته فراهم شود.
او بیان کرد: یکی از راه‌های توسعه صادرات و رشد اقتصادی استان توجه ویژه به تولیدات صادرات‌محور بوده و باید اقدامات اساسی در این حوزه با ایجاد صنایع تبدیلی مجهز به فناوری‌های نوین صورت بگیرد تا توان رقابت در بازار جهانی ارتقا یابد.
پیرموذن با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان پایین است، افزود: امکانات صنایع تبدیلی در این استان کم است و برای ورود به بازار‌های جهانی لازم است صنایع تبدیلی مجهز به فناوری روز و مدرن شود.
او اظهار کرد: برای جذب و جلب سرمایه‌گذاران در راه‌اندازی صنایع تبدیلی، برطرف شدن موانع تولید و مخل قوانین ضروری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.