سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی:

صف انتظار برای جهیزیه در استان نداریم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: صف انتظار برای جهیزیه حداقل ۶ ماه بود و گاه تا ۳ سال هم زمان می‌برد، اما صف انتظار جهیزیه ما در استان در سال گذشته و امسال برداشته شده و اگر هم در صف هستند برای این است که به مناسبت برسیم.

رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: مجموعه کمیته امداد حضرت امام (ره) یادگار ایشان و به نام ایشان است. رسیدگی به مستضعفین، محرومان و نیازمندان در تمام توصیه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به مسئولان، تشکل‌ها و خیرین وجود دارد. شهید رئیسی نیز همیشه دغدغه محرومین را داشتند.

او با بیان اینکه ما همیشه برای کمک صف انتظار داشتیم، افزود: اگر فردی درخواست می‌داد گاهی شاید یک یا دو سال در صف انتظار می‌ماند. در سال ۱۴۰۱ شاید در چهار، پنج ماه ابتدایی سال مشکل داشتیم، اما از ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ تاکنون دیگر صف انتظار نداریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی ادامه داد: صف انتظار برای جهیزیه نیز حداقل ۶ ماه بود و گاه تا ۳ سال هم زمان می‌برد، اما صف انتظار جهیزیه ما در استان در سال گذشته و امسال برداشته شده و اگر هم در صف هستند برای این است که به مناسبت برسیم. سال گذشته بیش از ۴۵۰۰ جهیزیه با ارزش بازاری ۴۰ میلیون تومان که خودمان ۳۳ تا ۳۴ میلیون تومان خریدیم را اهدا کردیم که براساس ارزش بازاری، ارزش ریالی این جهیزیه‌ها در سال گذشته بیش از ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیارد تومان بوده است.

سلم آبادی بیان کرد: سال گذشته میزبان بیش از ۱۰۰ هزار نفر روز برای آموزش بودیم. در هر تابستان بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه‌ای است که به خانواده‌ها در این زمینه پرداخت می‌کنیم. برای اولین بار در کشور در دولت اعتبار زیارت را به خانواده مددجویان می‌دهیم.

او با اشاره به اینکه کمیته امداد استان در زمینه اشتغال رتبه اول کشور را دارد، تصریح کرد: در زمینه دانش‌آموزی رتبه دوم کشور را داریم. در میزان کمک‌هزینه خانواده‌های نیازمند بعد از سیستان‌و‌بلوچستان قرار داریم. در حوزه مشارکت‌های مردمی رتبه اول کشور هستیم. در حوزه مسکن معادل ۱۴ استان در کشور مسکن می‌سازیم و ۴۴ هزار خدمت را در این سه، چهار سال در حوزه مسکن داشتیم که استان بعد از ما ۳۴ هزار مورد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی تاکید کرد: خراسان رضوی در کشور یا رتبه اول کشور یا رتبه دوم است که نشان از همراهی دولت در کشور و استان دارد. دهه اول محرم را پشت سر گذاشتیم که یکی از برنامه‌ها جذب حامی طرح اکرام است. در این ۱۰ روز رتبه اول کشور را با اختلاف ۱۰۰۰ حامی با استان بعدی داشتیم.

سلم آبادی اظهار کرد: در سال گذشته رقم ۱۴۰۰ میلیارد تومانی را در زمینه مشارکت مردمی داشتیم. همچنین در سال گذشته ۸۰۰۰ میلیارد تومان کمک به خانواده‌های نیازمند در سطح استان انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.