سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۸ فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی ایلام ثبت شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ۶۸ فقره آتش سوزی از ابتدای سال جاری تاکنون در اراضی طبیعی این استان ثبت شده است.

خانمحمدیان گفت: ۶۸ فقره آتش سوزی از ابتدای سال جاری تاکنون در اراضی طبیعی این استان ثبت شده است. این آتش سوزی ها در مراتع، علفزارها و اراضی جنگلی استان رخ داده است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد این آتش سوزی ها از پس چرای مزارع به اراضی ملی سرایت می کند.

خانمحمدیان یادآور شد: عوامل طبیعی نظیر اصابت صاعقه و رعد و برق نیز در ایجاد برخی از آتش سوزی ها نقش داشته است و معدودی از آتش سوزی ها نیز تعمدی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ادامه داد: همچنین برخی از افراد با حضور در دامان طبیعت اقدام به روشن کردن آتش می کنند اما قبل از ترک طبیعت، آتش را خاموش نمی کنند و این بی مبالاتی و سهل انگاری باعث بروز آتش سوزی در عرصه های طبیعی می شود.

وی از کشاورزان خواست نسبت به آتش زدن پس چرای مزارع خودداری کنند چرا که عدم کنترل آتش مزارع موجب سرایت و گسترش آن به مراتع و عرصه های طبیعی می شود.

خانمحمدیان یادآور شد: گردشگران نیز تا حد امکان از روشن کردن آتش در طبیعت اجتناب کنند و حتما قبل از ترک طبیعت از خاموش بودن آتش مطمئن شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از مردم خواست هرگونه تخلف یا وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی را به سامانه ۱۵۰۴ امداد جنگل گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۹ فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان رخ داد.

از گسترده ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی تشکیل داده است.

برچسب ها: آتش سوزی ، جنگل ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.