سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد:

شرایط تامین آب استان یزد در حال پایداری است

علمدار گفت: با تلاش پرسنل آبفا در چند روز اخیر و اقدامات صورت گرفته شرایط تامین آب در استان در حال پایداری است.

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: با تلاش پرسنل آبفا در چند روز اخیر و اقدامات صورت گرفته شامل بهره برداری از چاه‌های اضطراری و استیجاری، تغییر زون بندی شبکه توزیع آب و مانور شیرآلات مناطق مشکل دار، توزیع آب تانکری در برخی مناطق سطح شهر، اطلاع رسانی به مردم در خصوص مدیریت مصرف و حذف مصارف غیرضروری، شرایط تامین آب در حال پایداری است.

وی افزود: به دلیل افزایش دمای هوا در روز‌های اخیر، مصرف آب در شهر‌های استان به ویژه در شهر یزد با رشد چشمگیری مواجه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد ادامه داد: مجموع تولید آب از محل منابع زیر زمینی و آب انتقالی و مصرف آب شهروندان در نقطه سر به سر قرار دارد، که همزمانی افزایش قابل توجه مصرف آب و بروز خاموشی ناگهانی در برق تاسیسات پمپاژ خط انتقال آب، افت شدید سطح مخازن آب را به دنبال داشت.

علمدار اظهار داشت: با بروز این وضعیت و کاهش حجم ذخیره مخازن آب وضعیت تامین و توزیع آب در شرایط هشدار قرار گرفته و مناطقی از شهر یزد دچار افت فشار و قطعی آب شد. 

وی تامین آب پایدار برای هم استانی‌ها را اولویت اصلی شرکت آبفا عنوان کرد و تصریح نمود: بحث بر سر مصرف نکردن نیست بلکه بحث اصلی بر سر مدیریت مصرف است و لذا بر همه ما تکلیف است که قدر این نعمت بی بدیل خدا را بدانیم و در مصرف آن صرفه جویی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد به خشکسالی ۲ دهه گذشته و صدمات جبران ناپذیر آن بر زیرساخت‌های اقتصادی و کشاورزی استان یزد اشاره و اظهار امیدواری کرد: با مصرف بهینه آب بتوانیم از تنش آبی تابستان امسال با کمترین قطعی و افت فشار آب گذر کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.