سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۱۰ هزار تن فرآورده‌های نسوز در چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال، ۱۰ هزار تن انواع اجرام و فرآورده‌های نسوز در واحد‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری تولید شده است.

فضل الله رحمتی مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماهه نخست امسال، ۱۰ هزار تن انواع اجرام و فرآورده‌های نسوز در واحد‌های صنعتی این استان تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری در حوزه فرآورده‌های نسوز دارای برند و در حوزه ملی اثرگذار است و به تازگی موفق به تولید قطعات نسوز مورد نیاز نیروگاه‌های حرارتی کشور شده است.

رحمتی اضافه کرد: در مدت مشابه سال قبل ۶ هزار و ۹۸۹ تن انواع اجرام و فرآورده‌های نسوز در واحد‌های صنعتی این استان تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۲۸ درصد رشد داشته است.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه در گذشته این محصولات وارداتی بوده است، افزود: این کارخانه‌ها تولید انواع اجرام و فرآورده‌های نسوز (آجر‌های منیزیت–نازل‌های ذوب_ کربنی مصرفی پاتیل‌ها، کوره‌های قوس الکتریک و کنورتور‌های ذوب آهن) با ظرفیت اسمی ۵۶ هزارتن بیشترین تولید این محصول را در کشور دارند.

رحمتی با اشاره به اینکه تولید این محصول علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به کشور‌های عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان صادر می‌شود، گفت: مقاومت در برابر سوزانندگی، آتش خوردگی شیمیایی و مقاومت در برابر حرارت مهمترین ویژگی آجر نسوزسفیددشت است که سبب شده صنایع فولاد از محصولات داخلی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه تولیدات منیزیت کربنی این کارخانه در سال‌های اخیر صنایع فولاد را تامین و با کیفیت مطلوب با برترین تولیدکنندگان اروپایی رقابت کرده است، اظهار کرد: صنایع فولاد کشور، صنایع مس، سرب و روی هم از محصولات منیزیت- کرومیتی این کارخانه بهره مندند.

رحمتی گفت: تولید محصولات نسوز در کشور دارای صرفه‌جویی ارزی بالاست و در تولید بخشی از فرآورده‌های نسوز که تأمین مواد اولیه آنها از خارج وارد می‌شوند دارای تراز مثبت ارزی از ۳۵ درصد تا ۱۰۰ درصد است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.