سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نورشرق: زمان اعلام حکم پرونده بیرانوند مشخص نیست

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند و باشگاه تراکتور توضیح داد.

جمشید نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره علت رد درخواست باشگاه پرسپولیس از تصویربرداری از مکالمات انجام شده در مورد پرونده علیرضا بیرانوند اظهار کرد: من تصور می‌کنم هم مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و هم تیم حقوقی این باشگاه به خوبی از این قاعده منطقی و خیلی بدیهی بند سوم ماده ۱۲ آئین نامه دادرسی کمیته تعیین وضعیت آمده آگاه بودند، اما  این موضوع نوشته شده است. به هر حال این موضوع پیچیده نیست، چون در بند سوم ماده ۱۲ تصریح شده که مذاکرات اعضا برای تصمیم نهایی بدون حضور طرفین و اصحاب رسانه و پشت در‌های بسته انجام می‌شود و اینکه علی رغم اطلاع و اشراف، این موضوع را نوشتند، خودشان باید پاسخگو باشند. ما کمتر از یک ساعت بعد از اینکه درخواست باشگاه پرسپولیس باطل شد به طور خلاصه این موضوع را تشریح کردیم.

او افزود:  اینکه مذاکرات اعضای کمیته تعیین وضعیت  فدراسیون فوتبال محرمانه است این صریح قانون است. اینکه چرا باشگاه پرسپولیس درخواست تصویربرداری از مذاکره   اعضای کمیته تعیین وضعیت در مورد پرونده علیرضا بیرانوند را کرده را باید خودشان جواب بدهند.  ما در مورد طرح دعوی باشگاه پرسپولیس از بیرانوند، جلسه‌ای  را ۲۰ تیرماه با حضور بیرانوند،  وکیل ایشان و وکیل باشگاه پرسپولیس تشکیل دادیم و تمام اظهارات طرفین صورت جلسه شد و به امضای طرفین رسید. اگر منظور باشگاه پرسپولیس ثبت و ضبط صورت مذاکرات  در جلسه دعوی در ۲۰ تیرماه است این کار در تاریخ مقرر انجام شده است.

نورشرق درباره اینکه گفته می‌شود انشای رای بیرانوند در روز یکشنبه هفته آینده انجام می‌شود، گفت:نه، به طور مشخصی چنین روزی تعیین نشده است، اما  ما جلسه داخلی مان را هفته آینده خواهیم داشت. نامه‌ای که باشگاه پرسپولیس روز گذشته به کمیته تعیین وضعیت ارسال کرده این است که باشگاه پرسپولیس شکایت جدیدی را علیه باشگاه تراکتور کرده و خواستار این شده که  در ارتباط با فسخ قرارداد بیرانوند با باشگاه پرسپولیس و پیوستن به باشگاه تراکتور نسبت به دعوی علیه باشگاه تراکتور هم رسیدگی شود. ما بدون فوت وقت گفتیم که تشریفات اداری اش انجام شود و احتمالا درباره اینکه ما درباره این ۲ پرونده در روز‌های یکشنبه یا دوشنبه به طور جداگانه یا با هم بررسی کنیم، تصمیم گیری می‌کنیم. به هر حال باشگاه تراکتور طرف دعوی هست و اصل عدالت اقتضا می‌کند که دفاعیات باشگاه تراکتور در این ارتباط شنیده شود حتما یک جلسه رسیدگی هم برای دفاعیات باشگاه تراکتور  تشکیل می‌دهیم.

رئیس کمیته تعیین وضعیت درباره اینکه با توجه به اینکه مسابقات لیگ ۲۵ مرداد ماه تشکیل می‌شود چه زمانی حکم بیرانوند صادر می‌شود، گفت: طرح دعوی جدیدی که باشگاه پرسپولیس ارائه کرده است، ما را در تکلیف قانونی قرار داده که در مورد باشگاه تراکتور هم موضوع را رسیدگی کنیم.

او در پایان گفت: در مقررات، ما موکلف به رعایت اصل محرمانه بودن پرونده هستیم. حتی بند ۷ ماده ۱۲ ما را مکلف کرده که از مصاحبه با رسانه‌ها امتناع کنیم، اما به خاطر هماهنگی با مدیر روابط عمومی فدراسیون  فوتبال این مصاحبه را کردیم، اما در مورد پرونده اظهار نظر نمی‌کنیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.