سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین برداشت مکانیزه برنج در رودسر

نخستین برداشت مکانیزه برنج شهرستان رودسر امروز در روستای خلیفه محله آغاز شد.

آیین برداشت مکانیزه برنج و دروی نمادین سنتی این محصول امروز (چهارشنبه ۲۷ تیر ماه) با حضور استاندار گیلان، فرماندار رودسر، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان جهاد کشاورزی در روستای خلیفه محله برگزار شد. 

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به شرایط سخت ۳ سال گذشته در حوزه تأمین منابع آبی، امسال با برنامه‌ریزی‌ها، به زراعی، تدوین و پیگیری تقویم زراعی، مدیریت بهینه مصرف آب، مدیریت متوازن کود و مبارزه با بیماری‌ها و علف‌های هرز، کشاورزی استان بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

بنا بر اعلام سازمان جهاد کشاورزی گیلان، بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ تراکتور، ۹ هزار ماشین نشا و ۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه کمباین در این استان فعال است.

با توجه به برنامه‌های تقویت و توسعه مکانیزاسیون، ۲۰۱ هزار هکتار از شالیزار‌های این استان امسال به روش مکانیزه کشت و در بیش از ۲۱۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان نیز برداشت مکانیزه برنج هدفگذاری شده است.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

 شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.