سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسی:

بیشترین سطح مبارزه با ملخ بومی در کشور مربوط به استان فارس بوده است

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس از مبارزه با ملخ‌های بومی و کنترل آن‌ها در این استان برای سومین سال متوالی خبر داد و گفت: بیشترین سطح مبارزه با ملخ بومی در کشور مربوط به استان فارس بوده است.

جاوید عباسی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: از ابتدای امسال شاهد افزایش جمعیت و طغیان ملخ‌های مراکشی در بستر و حاشیه دریاچه پریشان شهرستان کازرون و ملخ‌های شکم بادمجانی در شهرستان آباده بودیم.

این مقام مسئول افزود: عملیات مبارزه با این ملخ‌ها از ابتدای فروردین ماه در شهرستان کازرون شروع شد و اواسط خرداد ماه در شهرستان آباده به پایان رسید.

عباسی تصریح کرد: از ابتدای امسال در سطحی معادل ۳۳ هزار و ۶۰۰ هکتار مبارزه با این آفت انجام شده است که عمده مبارزه مربوط به ملخ مراکشی در سطح ۳۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع شهرستان کازرون بوده است. 

او افزود: مبارزه با ملخ شکم بادمجانی نیز در سطح هزار هکتار از مزارع شهرستان آباده انجام شد.

عباسی با اشاره به اینکه طی پارسال و امسال بیشترین سطح مبارزه با ملخ بومی در کشور مربوط به استان فارس بوده است، تصریح کرد: با اقدامات موثر انجام شده، خسارتی از طرف این آفت به مزارع و باغ‌های استان فارس وارد نشده است.

افزایش مبارزه با ملخ مراکشی در سطح استان فارس

این مقام مسئول با بیان اینکه سطح مبارزه با ملخ مراکشی در سطح استان فارس نیز نسبت به پارسال ۱۴ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: در طول این سه سال، سطح مبارزه و جمعیت ملخ بخصوص ملخ مراکشی در استان فارس روند افزایشی داشته است.

عباسی بیان کرد: از جمله اقداماتی که در مبارزه با ملخ بومی در این استان انجام شده شامل تامین و تجهیز ادوات و سمپاش، تهیه سموم و سمپاشی مناطق آلوده با استفاده از امکانات و کارکنان بخش دولتی بوده است.

او افزود: با توجه به پیش بینی احتمال مبارزه با این آفت در سال آینده، باید برنامه ریزی لازم برای تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز انجام شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به کشاورزان توصیه کرد: با پایش مزارع و باغ‌های خود در صورت مشاهده جمعیت‌های ملخ، مراتب را در اسرع وقت به مراکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.