سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام تسلیت رئیس مجلس در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان

رییس مجلس در پیامی درگذشت روحانی حجت الاسلام‌ و المسلمین هاشمیان، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس‌ طی ادوار مختلف را تسلیت گفت.

محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت روحانی حجت الاسلام‌ و المسلمین حسین هاشمیان، نماینده  مردم  شهرستان رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی  طی ادوار مختلف را تسلیت گفت.

در بخشی از پیام قالیباف آمده است: این عالم پرتلاش و سیاستمدار از یاران حضرت امام خمینی (ره) و مبارزان دوره قیام علیه حکومت ستم‌شاهی بودند و علاوه‌بر ترویج معارف اسلامی و شعائر دینی، به‌عنوان مجاهدی صدیق در مسئولیت‌های خود از جمله نمایندگی در خانه ملت، عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی و یک دوره نیز به‌عنوان نائب‌رییس مجلس شورای اسلامی در خدمت به مردم و نظام بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، نیز در پیام خود ارتحال این عالم وارسته را به خاندان مکرم وی و مردم ولایتمدار رفسنجان و انار تسلیت گفت و از درگاه باری تعالی علو درجات و همنشینی با سید و سالار شهیدان(ع)  را برای آن مرحوم مسئلت کرد.

 در بخشی از پیام محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز از آن مرحوم به عنوان یکی از شخصیت‌های اثرگذار در استان یاد شده و آمده است: نقش با اهمیت و برجسته این روحانی گرانقدر در ترویج ارزش‌های اسلامی و همچنین سیره و سوابق سیاسی و مبارزاتی مرحوم هاشمیان از سال‌های پیش از انقلاب و حضور پرتلاش و با اخلاصش به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هرگز فراموش نخواهد شد.

مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس‌جمهور هم در پیامی با تسلیت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حسین هاشمیان، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزوده است: این روحانی خدوم در دوران مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی، در جهت تبیین فلسفه قیام و اهداف امام خمینی قدس سره و روشنگری مظالم رژیم دیکتاتوری پهلوی بی‌وقفه کوشش کرد و بعد از پیروزی انقلاب نیز در ۵ دوره نمایندگی مجلس و نیز در شورای بازنگری قانون اساسی در خدمت مردم و نظام اسلامی بود.

مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم هاشمیان فردا ساعت ۷ صبح از بیت حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان به سمت گلزار شهدای رفسنجان (عباس آباد) برگزار خواهد شد.

مرحوم حجت الاسلام‌والمسلمین حسین هاشمیان در ادوار اول، دوم، سوم، چهارم و هشتم نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.