سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش‌های رگباری از پنجشنبه در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: براساس الگو‌های پیش یابی با توجه به عبور متناوب امواج از تراز میانی جو، احتمال وقوع بارش‌های رگباری از روز پنجشنبه در استان وجود دارد.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: رگبار متناوب باران و رعد و برق همراه با وزش باد گاهی شدید از روز پنجشنبه برای استان پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه نوع مخاطره در روز‌های پیش رو، رگبار باران و تندباد‌های لحظه‌ای است، اظهار کرد: این شرایط تا اواخر وقت روز یکشنبه در استان ادامه دارد و احتمال آبگرفتگی معابر شهری و طغیان رودخانه‌ها نیز وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی از شهروندان خواست تا از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تا پایان این شرایط جوی به علت احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خودداری کنند.

صابری توصیه کرد: به علت احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه شهروندان از تردد در ارتفاعات، کوهنوردی و همچنین چرای احشام پرهیز کنند.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته پلدشت با ۳۶ درجه گرم‌ترین و چالدران با ۱۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بودند؛ دمای هوای ارومیه هم بین ۱۶ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی است که در بهار و تابستان امسال شاهد بارش‌های رگباری گسترده در این استان بودیم و این روند همچنان ادامه دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.