سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه شبکه آبفای یزد:

نصب پمپ پشت کنتور غیرقانونی است

فدوی گفت: استفاده غیراصولی برخی شهروندان از پمپ برای رفع مشکل افت فشار آب باعث تضییع حقوق دیگران و آلودگی احتمالی شبکه می‌شود.

محمد فدوی مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه شبکه آبفای یزد گفت: به رغم همکاری مردم در صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب، هم اکنون در وضعیت سر به سری تولید و مصرف آب در استان قرار داریم.

او با اشاره به مهاجرپذیری استان با توجه به صنعتی بودن آن که منجر به جذب قریب به ۲۰۰ هزار غیربومی شده است، افزود: علاوه بر دانشگاهی بودن یزد که دانشجویان زیادی را به این استان کشانده است، یزد به عنوان قطب پزشکی مرکز و جنوب شرق کشور نیز به شمار می‎رود به طوری که هر روزه میزبان بیماران زیادی از سایر استان‌ها جهت دریافت خدمات درمانی مورد نیاز خود هستند و در واقع استان با یک جمعیت شناور نیز مواجه است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه شبکه آبفای یزد با بیان این که نمی‎توان نسبت به تامین آب مورد نیاز مردم اعم از بومی و غیربومی در استان بی‌تفاوت بود لذا از هیچ تلاشی در این باره دریغ نمی‌کنیم، ادامه داد: البته در مقابل مردم نیز باید نسبت به مصرف صحیحی قطره قطره آبی که در استان تامین می‎شود، احساس وظیفه کنند تا بتوانیم آب شرب پایدار استان را در شرایط شکننده تابستان پشت سر بگذاریم.

فدوی با اشاره به وقوع افت فشار آب در برخی مناطق، اظهار کرد: گاه استفاده غیراصولی برخی شهروندان از پمپ برای تامین فشار آب مصرفی در منزل خود، منجر به ضایع شدن حق همسایگان و دیگر شهروندانشان در این باره می‎شود.

او تصریح کرد: نصب پمپً پشت کنتور غیرقانونی است چرا که علاوه بر تضییع حقوق دیگر مشترکان به دلیل ایجاد افت فشار آب با مکش ایجاد شده، منجر به تزریق آلودگی شبکه توزیع آب و برخی موارد نیز آسیب به کنتور آب مشترک مربوطه می‌شود.

مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه شبکه آبفای یزد اضافه کرد: شهروندان برای بهبود فشار آب می‌توانند با مشاوره از کارشناسان و نصب صحیح مخزن و پمپ تحت فشار در این باره اقدام کنند که در این صورت نه تنها حقی از افراد ضایع نمی‌شود بلکه آلودگی احتمالی به داخل شبکه آب شرب دیگر شهروندان نیز تزریق نخواهد شد.

به گفته فدوی، نه تنها دستورالعمل اجرای صحیح نصب مخزن و پمپ در محل شعب آبفا نصب است بلکه شهروندان در این باره می‌توانند به این شعب مراجعه حضوری داشته و مشاوره دریافت کنند.

او همچنین از متولیان مراکز عام المنفعه مانند مساجد و حسینیه‎ها خواست با توجه به تعداد بالای مراجعات و مصارف از وسایل کاهنده مصرف مانند شیرآلات فتوالکترونیک و پدالی و ... بهره گیرند و در این باره از مشاوره کارشناسان آبفا بهره لازم را بگیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.