سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت دستگاه تست و بازرسی کنتور برق به همت دانش‌بنیان‌ها 

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، از طراحی و ساخت دستگاه پرتابل و دانش‌بنیان تست و بازرسی کنتور برق توسط فن‌آوران کشور خبر داد.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، از طراحی و ساخت دستگاه پرتابل و دانش‌بنیان تست و بازرسی کنتور برق توسط فن‌آوران کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون این دستگاه دانش‌بنیان تست و بازرسی کنتور برق در اختیار شرکت‌های توزیع نیروی برق و پیمانکارانشان قرار دارد.

آرش قیلاو، دستگاه تست و بازرسی کنتور برق را دستگاهی پرتابل دانست که به‌منظور تست کنتور‌های برق و اندازه‌گیری پارامتر‌های الکتریکی شبکه و محاسبه درصد خطای کنتور تحت‌ تست و انتقال این اطلاعات به اپلیکیشن مرتبط (اندرویدی) از طریق بستر ارتباطی بلوتوث طراحی شده است.

وی ادامه داد: این دستگاه متناسب با فرآیند‌های استاندارد تست و بازرسی لوازم اندازه‌گیری شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور طراحی شده است و قادر به تست همه انواع کنتور‌های تک‌فاز و سه فاز و مکانیکی و دیجیتال است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، درباره مزایا و برتری این محصول نسبت به نمونه خارجی گفت:  تغذیه با باتری قابل شارژ، داشتن LED‌های نمایشگر وضعیت دستگاه، قابلیت اتصال شمارش‌گر پالس کنتور دیجیتال، قابلیت اتصال پالس‌شمار دستی و داشتن درگاه USB از مزایای این محصول دانش‌بنیان است.

قیلاو داشتن پروتکل ارتباطی استاندارد، تجهیز به مدار‌های حفاظتی در مقابل شوک‌های احتمالی و اشتباهات کاربر، ایزولاسیون کامل بین بخش دیجیتال و آنالوگ و اندازه‌گیری جریان نول به‌صورت کاملاً مستقل از جریان سایر فاز‌ها را از مزایای دیگر این محصول ایران‌ساخت برشمرد و افزود: از دیگر مزایای این محصول دانش‌بنیان می‌توان به قابلیت کالیبره کردن دستگاه با دو نوع کلمپ، محاسبه درصد خطای کنتور‌های تک‌فاز، سه فاز، اکتیو، راکتیو، دیماندی، غیر دیماندی، دیجیتالی و مکانیکی، تعویض باتری توسط کاربر و امکان به روز رسانی اشاره کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این محصول بومی‌سازی شده و نسبت به محصولات مشابه خارجی، امکانات متفاوت و تعداد کنتور‌های قابل قرائت بیشتری دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، یادآور شد: تکنولوژی مورد استفاده در طراحی این دستگاه به‌روز بوده و از آخرین فن‌آوری پردازنده استفاده شده است، از همین‌رو پایداری و داده‌های مطمئن از مهم‌ترین ویژگی آن است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.