سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمت رسانی مجموعه شهرداری همراه با هیئت‌های یزد حسینیه ایران

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: مجموعه نیرو‌های شهرداری همراه با هیئت‌های یزد حسینیه ایران انجام وظیفه کرد.

​عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهرداری در زمینه فضاسازی در دهه محرم امسال فعالیت بسیار خوبی داشت و چهره شهر تغییر کرد.

او افزود: در مورد توزیع بخشی از اقلام برای سیاه پوش کردن سطح شهر نیز بیش از ۱۵ هزار متر ریسه و همچنین مقدار قابل توجهی کتیبه و پارچه بین هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع گردید.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: البته در طول تاریخ همه عزاداری‌ها مردمی بوده و اینگونه خدمت رسانی‌ها فقط در راستای همراهی و تسهیلگری و فضاسازی شهری که وظیفه شهرداری است انجام شد و دستگاه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به خصوص در یزد حسینیه ایران با عشق و علاقه و توسط مردم مدیریت شده و می‌شود.

سیفی ادامه داد: از سازمان سیما و منظر و فرهنگی شهرداری تشکر می‌کنم که در این ایام تلاش‌های زیادی داشتند و چهره و منظر شهری تغییر زیادی داشت و فضاسازی خوبی انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال در روز هفتم محرم تجمع هیئت‌های مذهبی در حسینیه امیرچقماق انجام شد و هیئت‌های یزد حسینیه ایران بخشی ازشور و مشارکت حسینی را به نمایش گذاشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: بخشی از شورهیئت‌ها در طول مسیر و حرکت دسته جات است که در تجمع فعلی هفتم محرم یزد این شور و حرکت نشان داده نمی‌شود و فقط به تجمع در محل حسینیه بسنده شده است.

سیفی افزود: پیشنهاد دارم تا در سال آینده این تجمع از حسینیه و تکایای محله هیئت‌ها عزاداری شروع شده و با طی مسیر و مثل سایر عزاداری وارد میدان و حسینیه امیرچقماق شده و سپس تجمع انجام شود.

او ادامه داد: امیدوارم تا دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران و هیئت‌های مذهبی یزد برای سال‌های آینده این برنامه ریزی را انجام دهند و فقط به تجمع خلاصه نشود و هیئت‌ها از محل تکایا در محلات عزاداری را آغاز کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه سخنان خود در این جلسه علنی گفت: در تقویم ملی کشورمان یازدهم ماه محرم با عنوان روز تجلیل از اسرا و مفقودان نامگذاری شده که این روز را گرامی می‌داریم و آنها از جان، مال و زندگی‌شان گذشتند و با خدا معامله کردند و قدردان همه رشادت‌ها هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.