سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشای بدهی میلیاردی استقلال و پرسپولیس/ سرخ‌ها به خودشان بدهکارند

اسناد بانک مرکزی نشان از بدهی‌های کلان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به سیستم بانکی کشور دارد که البته سرخپوشان تهرانی به بانکی بدهکار هستند که چند ماهی است یکی از مالکان آن شده‌اند.

 بانک مرکزی در تازه‌ترین انتشار اسناد مالی شرکت‌های مختلف و میزان بدهی آنها به بانک‌ها نسبت به میزان بدهی باشگاه‌های استقلال تهران و پرسپولیس شفاف سازی کرد که نشان از بدهی عظیم هر دو باشگاه به بانک‌های عامل کشور دارد.

طبق اعلام رسمی بانک مرکزی باشگاه استقلال تهران مبلغ ۶۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی معوق به بانک شهر دارد که کل این مبلغ به عنوان بدهی معوق در نظر گرفته می‌شود. در نظام بانکی کشور منظور از بدهی معوق به آن دسته از بدهی‌هایی گفته می‌شود که شرکت‌های حقیقی و حقوقی در بازه زمانی ۶ الی ۱۸ ماه پس از موعد سررسید نتوانسته‌اند آن را پرداخت کنند.

همچنین باشگاه پرسپولیس نیز مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی مشکوک الوصول دارد که منظور از این میزان بدهی در ردیف مشکوک الوصول‌ها به معنای عبور آن از معوق و ورود به بدهی‌های مشکوک و بازدارنده است. در حقیقت باشگاه پرسپولیس این مبلغ را به دلایل نامشخصی پرداخت نکرده است و بیش از ۱۸ ماه از موعد سررسید این مبلغ که مربوط به بانک شهر است، می‌گذرد.

طبق گزارش آماری بانک مرکزی، شرکت‌های حقوقی مکلف و موظف به پرداخت بدهی‌های بانکی خود هستند که هیچیک از این دو باشگاه طبق این اسناد موفق به پرداخت آن نشده‌اند.

باشگاه پرسپولیس در حالی به بانک شهر بدهی دارد که این بانک یکی از بانک‌های عضو کنسرسیوم بانکی کشور به عنوان سهامدار بلوک ۸۵ درصدی باشگاه نیز محسوب می‌شود.

شایان ذکر است این مبالغ مربوط به تسهیلاتی است که در گذشته در اختیار هر دو باشگاه قرار گرفته بود، اما تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ وصول نشده است.

منبع: مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.