سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جایگاه‌های نگهداری دام اندیمشک برای پیشگیری از تب کریمه کنگو سمپاشی شد

رییس اداره دامپزشکی اندیمشک گفت: ۳۸ هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام برای پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از ابتدای سال جاری در سطح شهرستان سمپاشی شد.

منوچهر شیخی رییس اداره دامپزشکی اندیمشک گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۱۹ هزار رأس انواع دام سبک و سنگین با تمرکز بر پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو سمپاشی شدند.

وی با بیان اینکه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام است، افزود: عامل این بیماری ویروسی است که ازطریق نوعی کنه منتقل می‌شود.

شیخی گفت: این ویروس می‌تواند بدن انسان، اکثر دام‌های اهلی و برخی دام‌های وحشی را بیمار کند.

رییس اداره دامپزشکی اندیمشک ادامه داد: این بیماری در دام‌ها علامت واضحی ندارد و، چون توسط کنه منتقل می‌شود می‌تواند هنگام جابجایی دام‌ها باعث همه‌گیری بالا شود.

وی بهترین راه مقابله با کنه‌ها را سمپاشی بدن و جایگاه نگهداری دام دانست و گفت: سمپاشی جایگاه و بدن دام‌ها طبق روال سال‌های گذشته با همکاری دامداران توسط کارکنان دامپزشکی شهرستان انجام می‌شود.

شیخی بیان کرد: با توجه به اینکه انتقال بیماری به انسان علاوه بر گزش مستقیم کنه از طریق خون و فرآورده‌های خام دامی نیز وجود دارد به شهروندان توصیه می‌شود، گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

براساس این گزارش، نگهداری گوشت دام تازه کشتار شده به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال باعث افزایش اسیدیته گوشت و نابودی این ویروس خطرناک می‌شود لذا مردم باید پس از طی این زمان نسبت به تکه کردن و مصرف گوشت و آلایش دامی تازه کشتار شده اقدام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.