سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم هر شهرستان فارس از درآمد‌های مالیاتی چقدر است؟

مدیرکل امور مالیاتی فارس، با ارائه جزئیاتی از درآمد‌های مالیاتی و نحوه هزینه آن سهم هر شهرستان از این درآمد‌ها را اعلام کرد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: در سال گذشته حدود ۲۹ هزار میلیارد ریال از محل وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های فارس واریز شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ رشد ۷۳ درصدی داشته است.

محمدرضا محمدابراهیمی از واریز ۱۰ هزار میلیارد ریال مالیات سلامت و عوارض ارزش افزوده به حساب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای استفاده در امور بهداشت و درمان استان و رشد ۲۶ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۸۴۰ میلیارد ریال هم به حساب امور عشایر فارس واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با اشاره به سهم هر شهرستان از درآمد‌های مالیاتی گفت: بر این اساس ۱۰ هزار و ۷۰۶میلیارد ریال به شهرستان شیراز، ۲ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال به شهرستان مرودشت، هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال به شهرستان زرقان، هزار و۲۵۷ میلیارد ریال به شهرستان کازرون، ۸۸۳ میلیارد ریال به شهرستان لارستان، هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال به شهرستان فسا و هزار و ۹۷میلیارد ریال به شهرستان جهرم اختصاص یافته است.

او اضافه کرد: همچنین ۵۹۴ میلیارد ریال به حساب شهرستان آباده، ۲۵۱ میلیارد ریال به ارسنجان، ۴۰۵ میلیارد ریال به استهبان، ۵۴۶ میلیارد ریال به اقلید، ۲۳۱ میلیارد ریال به اوز، ۱۸۶ میلیارد ریال به بختگان، ۱۷۴ میلیارد ریال به بوانات، ۲۱۷میلیارد ریال به بیضا، ۱۷۷ میلیارد ریال به پاسارگاد، ۱۴۱ میلیارد ریال به جویم، ۳۲۳میلیارد ریال به خرامه، ۲۹۷ میلیارد ریال به خرم‌بید و ۲۴۴ میلیارد ریال به حساب خفر واریز شده است.

محمد ابراهیمی با بیان اینکه هزار و ۱۹۵میلیارد ریال به شهرستان داراب اختصاص یافته، گفت: همچنین ۲۴۳میلیارد ریال به حساب شهرستان خنج، ۲۶۱ میلیارد ریال به رستم، ۴۲۹ میلیارد ریال به زرین‌دشت، ۳۱۸ میلیارد ریال به سپیدان، ۱۲۲ میلیارد ریال به سرچهان، ۲۲۴ میلیارد ریال به سروستان، ۲۶۲ میلیارد ریال به فراشبند، ۶۸۶ میلیارد ریال به فیروزآباد، ۴۰۸ میلیارد ریال به قیروکارزین، ۴۹۴ میلیارد ریال به کوار، ۳۰۹ میلیارد ریال به کوه‌چنار، ۳۱۷ میلیارد ریال به گراش، ۵۴۰ میلیارد ریال به لامرد، ۶۶۸ میلیارد ریال به ممسنی، ۳۸۱ میلیارد ریال به مهر و ۴۸۰ میلیارد ریال به حساب نی‌ریز واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس ادامه داد: بخشی از هزینه‌های طر‌های شهری و عمرانی از محل مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداختی تأمین می‌شود؛ به عنوان مثال حدود ۶۰۰ میلیارد ریال از هزینه‌های فاز یک ساخت زیرگذر گویم و ۱۲۵ میلیارد ریال از احداث خیابان ۲۰ متری فهندژ سعدی از همین طریق تأمین شده است.

محمد ابراهیمی اضافه کرد: همچنین ۳۷۰ میلیارد ریال برای تعریض بلوار خلیج‌فارس و پارک حاشیه‌ای آن، ۴۶ میلیارد ریال برای لوله‌گذاری فاز دوم دروازه قرآن و رودخانه خشک و ۱۷۵ میلیارد ریال برای احداث فاز اول دارم ورزش و تفریحات سالم اختصاص یافته است.

او از اختصاص هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال به اجرای عملیات بزرگراه شهید آیت‌الله ابراهیم رییسی خبر داد و گفت: ۷۰ میلیارد ریال برای احداث فضای سبز در منطقه ۲، ۹۰ میلیارد ریال برای لوله‌گذاری فاز دوم بلوار سیبویه، ۱۱۰ میلیارد ریال برای پارک حاشیه‌ای بلوار احمدبن موسی (ع) و ۱۸۰ میلیارد ریال برای احداث پارک حاشیه‌ای محراب در نظر گرفته شده است.

محمد ابراهیمی تخصیص حدود ۴۸۰ میلیارد ریال برای اجرای پل نیایش در بزرگراه چمران، ۳۸۰ میلیارد ریال برای پروژه تملک بلوار مولوی، ۱۸۰ میلیارد ریال به تعریض خیابان مشیر شرقی، ۱۵۵ میلیارد ریال به توسعه و بازآفرینی اطراف آرامگاه سعدیه و ۹۰ میلیارد ریال به مرمت بوستان‌های شیراز را از دیگر اقدامات با هدف توسعه عمرانی و خدمات شهری از محل وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده عنوان کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.