سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گونه نادر تشی برای نخستین بار در اشنویه مشاهد شد+فیلم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: برای نخستین بار گونه نادر تشی در نزدیکی یکی از روستا‌های این شهرستان مشاهده شد.

کریم خضری رئیس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: برای نخستین بار در این شهرستان گونه نادر تشی توسط یکی از دوستداران محیط زیست این شهرستان در مسیر جاده روستایی گلاز اشنویه مشاهده شد.

وی اضافه کرد: مشاهده تشی به دلیل شبگرد بودن این گونه بسیار سخت است و تاکنون گزارشی از حضور این گونه در شهرستان اشنویه ثبت نشده بود.

خضری مشاهده این گونه را نشانگر تنوع زیستی غنی شهرستان اشنویه دانست و افزود: تشی‌ها جوندگان بزرگی هستند که بخش‌های زیادی از سطح بدن آنها برای حفاظت از گزند جانوران شکارچی، پوشیده از خار‌هایی تیز و بلند است و عموما از گیاهان تغذیه می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه با بیان اینکه عمر این گونه نادر حدود ۱۵ سال است، در ادامه گفت: خار‌های ناحیه گردن و شانه نازک و بلند است، موقعی که آنها را سیخ می‌کند به شکل بادبزن در می‌آیندو تها به عنوان محافظ در مقابل خطر عمل می‌کند.

خضری یادآور شد: تشی از راسته جوندگان و گونه‌های جانوری کمیاب در منطقه است و اغلب از ریشه، پیاز و جوانه‌های گیاهان خودرو استفاده می‌کند.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌های مهم استان به‌شمار می‌آید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.