سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح خودکفایی سیستان و بلوچستان به تولید گوشت مرغ

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سازمان جهاد کشاورزی با یک اقدام جهادی برای جبران کمبود گوشت مرغ تولیدی، اجرای طرح عظیم توانمندی استان به گوشت مرغ را آغاز کرده است.

علیرضا دهمرده گفت: برای تحقق این طرح، تاکنون بیش از ۱۲۶۹ فقره موافقت اصولی ۲۰۰۰۰ قطعه‌ای صادر و با همت بهره برداران ۸۰ واحد ۲۰۰۰۰ قطعه‌ای جدید مرغداری به بهره برداری رسیده و به مجموعه مرغداری‌های استان افزوده شده است.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: همچنین ۳۲۷ واحد ۲۰۰۰۰ قطعه‌ای دیگر نیز به ظرفیت تولید سالیانه معادل ۴۵ هزار تن با سرمایه گذاری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد در حال اجراست.

دهمرده افزود: در ابتدای دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان، ۲ واحد پرورش مرغ تخمگذار با توان تولید ۵۰۰۰ تن تخم مرغ در سال وجود داشت که با احداث ۳واحد جدید، در حال حاضر استان دارای ۵ واحد پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت ۶۴۰ هزار قطعه و با توان تولید ۱۱۵۲۰ تن تخم مرغ در سال است که تا ۳۰ درصد نیاز استان به تخم مرغ را تأمین می‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: تلاشی جهادی بمنظور ارتقای ضریب خوداتکایی استان به تولید تخم مرغ با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان ۱۵ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای جدید پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت ۳۰۰ هزار قطعه و تولید سالیانه ۵۴۰۰ تن در دست انجام است.

برچسب ها: تولید مرغ ، مرغداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.