سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهادت بیش از ۲۵۰۰ فلسطینی در ماه از زمان صدور حکم دادگاه لاهه

ارتش رژیم اسرائیل از زمان صدور حکم دادگاه بین المللی لاهه، هر ماه بیش از ۲۵۰۰ فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.

در ۲۶ ژانویه، دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) با تاکید بر اینکه فلسطینیان در غزه از حق "قابل قبول" محافظت در برابر نسل کشی برخوردارند، به اسرائیل دستور داد از اقداماتی که ممکن است تحت کنوانسیون نسل کشی قرار گیرند خودداری کند.

به گزارش الجزیره، در آن زمان، شمار شهدای غزه ۲۶۰۸۳ و بیش از ۶۴۴۰۰ زخمی بود. از آن زمان تاکنون، اشغالگران اسرائیلی ۱۲۶۳۰ نفر دیگر را شهید و بیش از ۲۴۶۰۰ نفر دیگر را زخمی کرده اند، یعنی در طول پنج ماه گذشته هر ماه بیش از ۲۵۰۰ فلسطینی شهید شده‌اند.

نظامیان اسرائیلی به حملات خود به تاسیسات سازمان ملل که به غیرنظامیان پناه داده اند، ادامه داده اند. آنروا، آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل، می‌گوید ۷۰ درصد مدارس آن در غزه در طول جنگ بمباران شده‌اند و اکثریت قریب به اتفاق آنها، یعنی ۹۵ درصد، در زمان حمله به عنوان پناهگاه آوارگان مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

آفریقای جنوبی در ماه ژانویه پرونده خود را علیه رژیم صهیونیستی مطرح و این رژیم را به ارتکاب نسل کشی علیه فلسطینیان در غزه متهم کرد. به گفته مقامات بهداشتی در منطقه محاصره شده و بمباران شده، تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه که در ماه اکتبر آغاز شد، از ۳۸ هزار نفر فراتر رفته است.

احتمالاً سال‌ها طول می‌کشد تا دیوان بین المللی دادگستری در مورد ماهیت پرونده نسل کشی تصمیم بگیرد. تل‌آویو پرونده نسل‌کشی را بی‌اساس خوانده و آفریقای جنوبی را به عمل به عنوان "بازوی قانونی حماس" متهم کرده است.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: دادگاه لاهه ، جنگ غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۷ تير ۱۴۰۳
حکمش هیچ فایده ای نداره بیخود هست
عمار .
۱۸:۴۱ ۲۷ تير ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : ننگ مرگ خاری ذلت نابودی کامل بر داعش و طالبان و رژیم جنایتمار صهیونیست جنایتکاران تروریست فاسد ظالمین ستمگران زورگویان دیکتاتور بدعت گذاران در امت واحده رسول الله ص و دین اسلام ناب محمدی ص باد این دو گروه اصلی داعش و طالبان و دیگر شاخه های تروریستی وابسته به این دو گروه بدعت گذار صهیونیستی آمریکایی انگلیسی خبیث و همچنین رژیم جعلی جنایتکار اشغالگر متجاوز تروریستی صهیونیستی باید از سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص باید هر چه سریعتر حذف مهو نابود شوند . التماس دعا و صلوات .