سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امسال مرز دوغارون میزبان زائران افغانستانی اربعین خواهد بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تایباد گفت: گذرگاه مرزی و زمینی دوغارون در اربعین امسال هم میزبان زائران افغانستانی خواهد بود.

جعفر شریفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تایباد گفت: امسال همچون سال‌های گذشته، گذرگاه مرزی و زمینی دوغارون آماده میزبانی از زائران افغانستانی اربعین است که برای زیارت عتبات عالیات عراق وارد ایران می‌شوند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود کاروان‌های زیارتی از مناطق مختلف افغانستان وارد ایران شوند که زمان ورود آنها در اواخر ماه محرم و اوایل ماه صفر خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تایباد ادامه داد: سالن چندمنظوره شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در مرز دوغارون، محل پذیرایی و میزبانی زائران در بدو ورود به ایران خواهد بود و سپس از آنجا به مرز‌های غرب کشور رهسپار می‌شوند.

شریفی بیان کرد: در این سالن چندمنظوره، نهاد‌های خدمات‌رسان و هیئت‌های مردمی غرفه‌هایی را برپا خواهند کرد و خدمات گوناگونی مانند پذیرایی، امور درمانی، سرگرمی کودکان و توزیع بسته‌های فرهنگی به زوار ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: نهاد‌های مختلف استانی و شهرستانی نظیر تبلیغات اسلامی، شورای هیئات مذهبی، راهداری، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، مرزبانی، فراجا، شهرداری، پایانه مرزی دوغارون، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف، گمرک دوغارون و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در کنار گروه‌های مردمی در امر میزبانی از زائران افغانستانی دخیل هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تایباد اضافه کرد: جلسات اولیه برای میزبانی از زائران این کشور همسایه برگزار شده است و هماهنگی‌های بیشتر جهت نحوه خدمات‌دهی با نهاد‌های اجرایی و نیز صدور ویزا با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات صورت خواهد گرفت.

شریفی گفت: همچنین در این بین خیرین و دوستداران اهل بیت (ع) هم مساعدت‌هایی را خواهند داشت و در حوزه مالی و نیروی انسانی کمک می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.