سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نعیم قاسم: طوفان الاقصی نقطه عطفی برای احیای مساله فلسطین است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد طوفان الاقصی با تمام اتفاقاتی که طی آن رخ داد، نقطه عطفی برای احیای مسأله فلسطین است.

«نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: اگر صبر امام خمینی (ره) از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۸ با تمام رنج و صبر ملت ایران با وی نبود، انقلاب اسلامی ایران موفق نمی‌شد. این مسأله به دلیل ایثار و فداکاری‌های بزرگ اتفاق افتاد. حتی این انقلاب مبارک شرایط دشواری را پشت سر گذاشت، مثل جنگ ایران و عراق که هشت سال طول کشید، اما آنها با صبر به این نتیجه رسیدند.

به گزارش العهد، وی افزود: امروزه اسرائیل دست به ویرانی و نابودی می‌زند. برای چه؟ برای اینکه مقاومت از ساختن ثبات، پیروزی یا آینده خود ناامید شود. اعضای مقاومت با صبر به اسرائیل پاسخ می‌دهند. صبر یعنی استمرار و درخواست از خداوند و تحمل بدون شکایت. طوفان الاقصی با تمام اتفاقاتی که طی آن رخ داد نقطه عطفی برای احیای مسأله فلسطین است.

نعیم قاسم گفت: اسرائیل امروز می‌تواند به جنگ و جنایت ادامه بدهد، اما نمی‌تواند با وجود مقاومتی که تصمیم به پیروزی یا شهادت گرفته است اهداف خود را محقق کند؛ مقاومتی که تصمیم گرفته تا صبور باشد و در میدان بماند و بجنگد. این مقاومت پیروز است.

وی درباره توافقی که آمریکا برای آتش‌بس غزه و معامله تبادل اسرا از آن حرف می‌زند، گفت: آمریکا در این توافق به دنبال الفاظ مشترک است. آمریکا و اسرائیل خواهان توقف جنگ نیستند بلکه خواهان آتش‌بسی با روش اسرائیل هستند. مرحله اول آتش‌بس که ۴۲ روز است اجرا شود و بعد از آن «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل حمله را از سر بگیرد. آیا انتظار دارید که حماس و مقاومت این را قبول کند؟ این غیر ممکن است. دشمن مردم را با اجرای مرحله اول فریب می‌دهد.

نعیم قاسم درباره پشتیبانی مقاومت لبنان از مقاومت در غزه گفت: ما از مقاومت در غزه پشتیبانی می‌کنیم و حمایت ما ادامه دارد و دفاعی و پیش‌دستانه است. نمی‌شود در مقابل حمله بین‌المللی علیه فلسطینی‌ها با حمایت اسرائیل هیچ کاری انجام ندهیم و تنها تماشا کنیم. ما اهل ایمان، اخلاص، حق، برادری و احترام به بشریت هستیم. نمی‌توان با این طاغوت و این باطل که با ابزار اسرائیل پیش می‌رود، جز با یاری کردن و پشتیبانی مقابله کرد. بله جانفشانی‌هایی وجود دارد، اما ما اهل تحمل و صبر هستیم و در رویارویی با دشمن اسرائیلی صبر و تحمل می‌کنیم. به خاطر آرمان‌هایمان و مقابله با دشمنی که دشمن فلسطین، لبنان و بشریت است، تمام این تبعات را تحمل می‌کنیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان گفت: امیدواریم کسانی که مخالف نظر و مواضع ما هستند از تلاش برای مطرح کردن افکار و ایده‌هایی که به نفع دشمن اسرائیلی است، دست بردارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.