سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش‌های پشت‌پرده نتانیاهو برای جلب رضایت دوباره ترامپ

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است تا بار دیگر رضایت رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را به خود جلب کند.

تلاش‌های چند سال اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای ترمیم روابط خود با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات این کشور، در پرتو سوءقصد ناکام به او، شاهد پیشرفت‌هایی بوده است.

طبق گزارش آکسیوس، متحدان نتانیاهو در تلاش برای ترمیم روابط او با ترامپ، حداقل چهار بار در طول سه سال اخیر با رئیس‌جمهور سابق آمریکا دیدار داشته‌اند.

روابط آنها پس از پیام تبریک نتانیاهو به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پس از انتخابات جنجالی سال ۲۰۲۰ شکرآب شد.ترامپ، نتانیاهو را به ناسپاسی متهم کرده و انتظار داشته پس از اقداماتی که برای او انجام داده، از تلاش‌ها برای اثبات تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا حمایت کند.

متحدان نتانیاهو گفته‌اند ترامپ همچنان از نتانیاهو عصبانی است و ممکن است در صورت پیروزی او در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، روابط آنها به گرمی سابق نباشد.

آکسیوس نوشته با این حال، آنها پس از اینکه ترامپ ویدئو نتانیاهو که در آن سوءقصد به او در جریان تجمع روز یکشنبه در پنسیلوانیا را در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» منتشر کرد، دلگرم شدند.

یک مشاور سابق ترامپ می‌گوید او درباره تبریک به بایدن و عدم حمایت از ادعا‌های تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ از نتانیاهو ناامید بوده و همچنین نگرانی‌هایی درباره شکست‌هایی دارد که منجر به عملیات «طوفان الاقصی» شد.با این حال، او می‌گوید ترامپ توانایی کار کردن با نتانیاهو در صورتی که هر ۲ نفر در ماه ژانویه در سر کار خود باشند را دارد.

یکی از دستیاران نتانیاهو می‌گوید این یک جمله راهبردی بود که او ترامپ را در این ویدئو «رئیس‌جمهور ترامپ» خطاب کرد نه «رئیس‌جمهور سابق ترامپ». دو دستیار نتانیاهو به آکسیوس گفته‌اند آنها خوشبین هستند که روابط آنها ترمیم شود.

حتی گفته می‌شود «ایلان ماسک» که با هر ۲ نفر روابط خوبی دارد، می‌تواند به نتانیاهو کمک کند.

نتانیاهو هفته آینده قرار است به واشنگتن برود و با بایدن دیدار کند. یک دستیار نتانیاهو می‌گوید هنوز برنامه‌ای برای دیدار او با ترامپ تنظیم نشده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Mohieddin
۰۹:۲۲ ۲۷ تير ۱۴۰۳
ترامپ نیامده در داخل دو گروه ظهور کرده اند یکی کفش جفت کننان و فرش قرمز بدستان قدیمی و دیگر آنها که شلوار خود را برنگ موی سر قمارباز کرده اند .