سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فریاد شیران: وساطت سرمربی تیم ملی برای محروم نشدن بیرانوند قبیح است

پیشکسوت فوتبال گفت: اگر سرمربی تیم ملی فوتبال به بیرانوند کمک کند تا محروم نشود کارش بسیار قبیح و زشت است.

نادر فریاد شیران پیشکسوت فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اینکه گفته می‌شود به  باشگاه تراکتور  گفتند که  علیرضا بیرانوند  با پیوستن به تراکتور به درخواست امیر قلعه نویی به هیچ عنوان محروم نمی‌شود و نهایتا جریمه مالی می‌شود، اظهار کرد: بیرانوند حقش هست که هر تیمی برود، اما طبق آئین نامه و اساسنامه‌ای که وجود دارد. اگر قرارداد با پرسپولیس دارد و نمی‌تواند به تیمی برود، نباید به تراکتور برود. اینکه پشتش گرم باشد که سرمربی تیم ملی می‌تواند به او کمک کند این امر بسیار قبیح هست و اصلا نباید سرمربی تیم ملی به خود اجازه بدهد که پارتی بازی کند.

او افزود: به نظرم اگر سرمربی تیم ملی می‌خواهد پارتی بازی کند به نظرم او باید به سید حسین حسینی بهترین دروازه بان لیگ برتر کمک کند تا مشکلش حل  و به تیم ملی دعوت شود. چرا حسینی را به تیم ملی دعوت نمی‌کنند؟ بیرانوند به خاطر مسائل مالی قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرده و شاید با محرومیت مواجه شود. سرمربی تیم ملی می‌خواهد  پادرمیانی کند تا بیرانوند محروم نشود، اما اگر من به جای سرمربی تیم ملی بودم مشکل حسینی را حل می‌کردم و او را به تیم ملی می‌آوردم.

فریاد شیران درباره اینکه گفته می‌شود با توجه به اینکه بیرانوند دروازه بان اول تیم ملی هست، این احتمال وجود دارد این دروازه بان به خاطر حضور در تیم ملی محروم نشود، گفت: باشگاه تراکتور از سرمربی تیم ملی می‌خواهد کمک بگیرد تا بیرانوند محروم نشود و این موضوع شائبه ایجاد می‌کند. سرمربی تیم ملی برای انتخاب بیرانوند و هر بازیکنی باید چارچوبی داشته باشد و اگر این چارچوب رعایت نشود دلالان می‌گویند فلانی را به تیم ملی دعوت کن. البته این اتفاقات  رخ داده است و اردو‌های مینی کمپ  تیم ملی که بعضی از بازیکنان دعوت می‌شوند هم باید شک کرد که چرا اینها به تیم ملی دعوت شدند. به هر حال این شائبه را خودشان ایجاد می‌کنند و نباید اصلا به این ماجرا وارد شوند که به بیرانوند کمک کنند تا مشکلش حل شود.

پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: اگر سرمربی تیم ملی می‌خواهد کاری کند باید  به شفافیت در فوتبال کمک کند. دروازه بانی که قرارداد دارد باید پایبند به قراردادش باشد  نه اینکه او فسخ قرارداد کند و به تیم دیگری برود و سرمربی تیم ملی پارتی بازی کند تا این گلر مشکلی برای حضور در تیم ملی نداشته باشد. همه زوایای این قضیه را نگاه می‌کنم حمایت از کسی که خلاف مقررات عمل کرده است، درست نیست. اگر اختلافی هست آن مشکل را حل کنیم.  باشگاهی که بیرانوند را خریده است، اینکه  به واسطه آشنایی  مدیر باشگاه و ارتباطی که با سرمربی تیم ملی دارند بخواهند کاری انجام بدهند کار بسیار قبیحی است. این کمیته اخلاق دیدم  در بعضی از جا‌ها خیلی بی اخلاقی می‌کند، اما  اینجا باید سفت و محکم بایستد. سرمربی تیم ملی باید طوری رفتار کند که کسی به خود اجازه ندهد که چنین درخواستی را داشته باشد. به نظرم این ماجرا اشکال دارد.   پسر من که سهل است، برادرم هم باشد اگر کار خلافی کرده باید محروم شود. اینها نباید اقدامی کنند که باعث شائبه برای خودشان و فوتبالمان شود.

او درباره اینکه به نظرش کمیته تعیین وضعیت به درستی حکم بیرانوند را صادر می‌کند، گفت:  اگر کمیته تعیین وضعیت حکم به درستی صادر نکند مقصر است. اگر آئین نامه و مقررات انضباطی می‌گوید که بیرانوند نمی‌تواند به تراکتور برود باید قانون را اجرا کنند و نباید فرقی بین بازیکنان بگذارد. من بیرانوند را خیلی دوست دارم، اما هر کسی مصون از مقررات انضباطی باشد در آن صورت لطمه به سالم سازی فوتبال می‌زند.

فریاد شیران گفت: ما به شدت به دنبال این هستیم که فوتبال سالم سازی شود، اما با مدیرانی را در فوتبال می‌شناسم امیدی به سالم سازی ندارم. امیدوارم پزشکیان رئیس جمهور جدید  بیاید و تغییراتی رخ بدهد و فیفا هراسی هم از گوش آقایان انداخته شود. هر کدام از وزرای سابق ورزش فیفا هراسی داشتند که نباید  دخالت در فوتبال داشته باشند. من شنیدم بعد از  بررسی پرونده فساد در فوتبال در رفسنجان به خوزستان دارند می روند. ان شا الله  رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال به اصفهان هم می‌رسد  و از آنجا  به پایتخت هم  خواهد رسید. 

خبرنگار: مریم طایفه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.