سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چند طرح کوتاه مدت برای رفع تنش آبی در جیرفت تصویب شد

نماینده جیرفت وعنبرآباد از تصویب چندطرح کوتاه مدت برای رفع تنش آبی دراین حوزه خبر داد.

بهنام سعیدی درجلسه با مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان یکی از مطالبات مهم مردم به ویژه در روستا‌ها را تأمین آب شرب سالم و پایدار دانست و گفت: مردم در اکثر روستا‌های حوزه انتخابیه دو شهرستان با تنش آبی مواجه می‌باشند و رفع این مشکل نیازمند عزم و اراده جدی مسئولین است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان برای آبرسانی به مناطق محروم با عزم جدی پای کار آمده است و در این جلسه مقرر شد با پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال از بدهی قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار شرکت آب و فاضلاب استان، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این قرارگاه در حوزه آبرسانی تسریع یابد.

 

دکتر سعیدی تصریح کرد: اختصاص یک دستگاه تانکر آب رسانی سیار به بخش ساردوئیه، حفر چاه و بهسازی خطوط انتقال آب و ساخت مخازن آب با ظرفیت بالا در بخش‌های اسماعیلی، ساردوئیه، اسفندقه و شهرستان عنبرآباد ازدیگر مصوبات این جلسه بود.

 

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از موانع انجام پروژه‌های آب رسانی معارض‌ها هستند و باید فرمانداران و بخشداران برای رفع این مشکل اقدام کنند تا مشکلات مردم در تأمین آب شرب رفع شود.

 

علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این جلسه گفت: با پیگیری نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد خدمت رسانی به مردم در حوزه تأمین آب شرب با سرعت بیشتری از امروز دنبال می‌شود.

 

وی افزود: در این سفر طی برگزاری چهار جلسه کاری در دو شهرستان جیرفت و عنبرآباد اعتبارات ملی، استانی و داخلی، کوتاه مدت و میان مدت به منظور عبور از بحران تنش آبی در تابستان جاری و تابستان سال آینده تخصیص داده شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان اظهار کرد: ساخت سه باب مخزن در عنبرآباد با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال، ساخت مخزن شهر بلوک با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، آبرسانی سیار به روستاها، حفر و تجهیز ۱۵ حلقه چاه با همکاری بخشداری‌ها از جمله اقدامات تصویب شده با هدف بهره مندی مردم از آب شرب سالم است.

 

عبدیان یادآور شد: پیش بینی می‌شود با اجرای مصوبات تعداد ۳۰ روستا در بخش ساردوئیه، ۱۰ روستا در بخش جبالبارز و تعداد قابل توجهی روستا در بخش‌های اسماعیلی، اسفندقه، بخش مرکزی جیرفت و شهرستان عنبرآباد در حوزه جبالبارز جنوبی مشکل تأمین آب آنها رفع و از تنش آبی خارج شوند.

برچسب ها: تنش آبی ، مصوبات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.