سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سراسر دارالمجاهدین، دلباخته سرور آزادگان جهان

در شب و روز عاشورای حسینی، مردم استان دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان، با برگزاری مراسم عزاداری، عشق و ارادت خود را به سرور آزادگان جهان نشان دادند.

مردم دیار الوند از ابتدای صبح به خیابان‌ها آمده و همراه با دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای دشت کربلا عزاداری کردند.

مردم خداجوی همدان علاوه بر به اهتزار درآوردن پرچم‌های عزا با به صدا در آوردن طبل‌ها و سنج‌ها بانگ عزا را در تمام شهر طنین‌انداز کردند تا این گونه خود را شریک در غم و ماتم اهل بیت (ع) نشان دهند. حضور پر شور جوانان در کنار پیرغلامان حسینی که عمری را در ارادت و محبت به اهل بیت پیامبر (ع) سپری کرده‌اند در قالب دسته‌های عزاداری این پیام امام معصوم را تاکید می‌کنند که همانا از شهادت حسین (ع) حرارتی در قلوب شیعیان است ضمن اینکه جوانان با حضور پرشور خود نشان دادند همچون جوانان عاشورایی دوران دفاع مقدس آماده جانفشانی در راه سرور و سالار شهیدان هستند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع آب، شربت، نقل، کماج، شیرمال و شیر نذری، دود کردن اسفند و به راه‌اندازی هیئت‌های سقایی و گروه‌های تعزیه برای بیان واقعه عاشورا، از دیگر سنت‌های مرسوم مردم در تاسوعا و عاشورای حسینی است.

حضور شیرخوارگان و کودکان در هیئت‌ها و نوجوانانی که مشتاقانه پرچم‌های سبز، سرخ و مشکی را به دست گرفته و یا با زدن طبل و سنج در پی نشان دادن ارادت خود به سرور و سالارشهیدان بودند بیش از هرچیز دیگری در این روز خودنمایی می‌کرد.

برچسب ها: عاشورا ، عزاداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.